Sınıf içi etkileşim uygulaması: Dinleyici yanıt sisteminin kullanımı ve değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Karaman, Selçuk | |
dc.contributor.author | Yildirim, Serkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T13:33:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T13:33:47Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/50529 | |
dc.description.abstract | Etkileşim sınıf içi öğretimin vazgeçilmez bir öğesidir. Bu çalışmanın amacı; etkileşim için ek bir araç olan Dinleyici Yanıt Sisteminin (DY Sistemi) kullanımını ve eğitim ortamına katkısını araştırmaktır. Bu amaçla 35 kişilik ?Classroom Performance System? isimli özel bir DY Sistemi kiti temin edilmiş ve 2007-2008 eğitim öğretim yılı güz döneminde Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde yarım dönemlik bir durum çalışması yapılmıştır. Farklı etkinlikler yapılarak DY Sisteminin kulanım çeşitliliği sağlanmıştır. Öğrenci görüş ve düşüncelerine ilişkin veriler, nitel ve nicel yöntemlerle toplanıp analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; DY Sisteminin sınıf içi eğitimi motivasyon-dikkat artışı, aktif katılımı, sınıf içi etkin iletişim, anlık geri bildirim gibi avantajlarının olduğu söylenebilir. | |
dc.description.abstract | Interaction is an indispensable element of in class education. The aim of this study is to examine the usage and contribution of Audience Response System (ARS) which is an extra tool for interaction. For this aim a 35-student ARS kit named ?Classroom Performance System? is obtained and a half term case study was carried out with students at Department of Computer and Instructional Design and Education at Ataturk University on spring of 2007-2008. ARS usage variations were made with doing different activities. The data related with views and perceptions of students were gathered and analyzed with qualitative and quantitative (Mix) methods. According to findings it can be said ARS has some advantages like high motivation- attentiveness, active interaction, instantly feedback. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf içi etkileşim uygulaması: Dinleyici yanıt sisteminin kullanımı ve değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | In class interaction practice: Usage and assessment of audience response system | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching aids | |
dc.subject.ytm | Instructional technologies | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Communication means | |
dc.subject.ytm | Learning environment | |
dc.subject.ytm | In-class interaction | |
dc.subject.ytm | Classroom communication | |
dc.identifier.yokid | 334829 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 244770 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |