Grupla psikolojik danışmanın cinsiyet sınıf ve başarı düzeyleri farklı öğrencilerin öz saygı düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
bolum VII ÖZET Bu araştırmada grupla psikolojik danışmanın öğrencilerin özsaygı düzeylerini etkileyip etkilemediği cinsiyet, sımf ve başarı düzeyleri açısından araştırılmıştır. Araştırma 1992-1993 Eğitim-Öğretim yılında Malatya ili Merkez Karakavak Lisesine devam eden öğrencilerden seçilen gönüllü 54 öğrenci ile yapılmıştır. Öğrencilerin özsaygı düzeyleri `Özsaygı Envanteri` ile belirlenmiştir. Öğrencilerin özsaygı envanterinden aldıkları puanlar cinsiyetleri, sımf düzeyleri ve başarı düzeyleri gözönüne alınarak, üç deney-üç kontrol grubu oluşturulmuştur. Deney grupları ile oniki hafta süreyle grupla psikolojik damşma oturumları yapılmıştır. Grupla psikolojik danışma başlangıcında ve bitiminde özsaygı envanteri üç ay ara ile iki kez uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde `t-testi` ve `Tek- Yönlü Varyans Analizi` tekniği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar şöyle özetlenebilir. 1. Grupla psikolojik danışmanın öğrencilerin özsaygı düzeylerini anlamlı düzeyde etkilediği ortaya çıkmıştır. 2. Grupla psikolojik danışmanın öğrencilerin özsaygı düzeyine etkisinin cinsiyetlere göre anlamlı düzeyde fark göstermediği ortaya çıkmıştır. 3. Grupla psikolojik danışmanın öğrencilerin özsaygı düzeyine etkisinin sımf düzeylerine göre anlamlı düzeyde fark gösterdiği ortaya çıkmıştır. Grupla psikolojik danışmanın etkisi lise 2. sımf öğrencilerinde, lise 1. ve lise 3. öğrencilerine göre daha belirgin olmuştur. 4. Grupla psikolojik danışmanın öğrencilerin özsaygı, düzeyine etkisinin akademik başarı düzeylerine göre anlamlı düzeyde fark gösterdiği ortaya çıkmıştır. Grupla psikolojik danışmanın etkisinin yüksek düzeyde akademik başarıya sahip öğrencilerde daha anlamlı olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular okullarda Psikolojik Damşma ve Rehberlik hizmetlerinin gerekliliğine yeniden işaret etmiştir.
Collections