İlköğretim okullarında görevli yöneticiler ile öğretmenlerin P.D.R. hizmetlerine ilişkin değerlendirmelerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
47 ÖZET Bu araştırmada, Malatya ilindeki ilköğretim okullarında görevli yöneticiler ile öğretmenlerin P.D.R. hizmetlerine ilişkin değerlendirmeleri ortaya konmuş ve bu değerlendirmelerin bazı değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmanın evrenini, Malatya il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında görevli yönetici ve öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini Malatya il merkezinde rehber öğretmeni olan 6 ilköğretim okulunda görevli 27 yönetici ve 150 öğretmen oluşturmuştur. Grupların ilköğretim okullarındaki P.D.R. hizmetlerine ilişkin değerlendirmelerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `P.D.R. Hizmetlerini Değerlendirme Anketi` kullanılmıştır. İlköğretim okullarında görevli yöneticiler ve öğretmenler için araştırmanın nedenini içeren `Kişisel Bilgi Formu` geliştirilmiştir. İlköğretim okullarında görevli yöneticiler ile öğretmenlerin değerlendirmeleri karşılaştırıldığında 27 yöneticinin de 20 anket sorusuna aynı cevabı verdiği görülmüş ve karşılaştırma yapma ve istatistiksel analiz imkanı elde edilememiştir. Öğretmenlerin değerlendirmeleri karşılaştırıldığında ortalamalar arasında anlamlı düzeyde fark olup, olmadığım bulmak için bağımsız gruplarda uygulanan t-testi kullanılmıştır. Bu araştırma örneklemine dahil; 1. İlköğretim okullarında görevli yöneticiler ile öğretmenlerin P.D.R. hizmetlerine ilişkin değerlendirmelerinin yüksek düzeyde ve birbirine paralel olduğu ortaya çıkmıştır. 2. İlköğretim okullarında görevli yöneticiler ile öğretmenlerin P.D.R. hizmetlerine ilişkin değerlendirmelerinde P.D.R. hizmetlerinin öneminin ve gereğinin kavranmış olduğu ortaya çıkmıştır. 3. Cinsiyetlerine göre ilköğretim okullarında görevli yöneticilerin P.D.R. hizmetlerine ilişkin değerlendirmeleri arasında bir fark bulunmamıştır.48 4. Dallarına göre ilköğretim okullarında görevli yöneticilerin P.D.R. hizmetlerine ilişkin değerlendirmeleri arasında bir fark bulunmamıştır. 5. Meslekteki hizmet yılına göre ilköğretim okullarında görevli yöneticilerin P.D.R. hizmetlerine ilişkin değerlendirmeleri arasında bir fark bulunmamıştır. 7. İlköğretim okullarında görevli bayan öğretmenlerin P.D.R. hizmetlerine ilişkin değerlendirme düzeyi, İlköğretim okullarında görevli erkek öğretmenlerin P.D.R. hizmetlerine ilişkin değerlendirme düzeyinden daha yüksek bulunmuştur. 8. İlköğretim okullarında görevli fen bilimleri öğretmenlerinin P.D.R. hizmetlerine ilişkin değerlendirme düzeyi, İlköğretim okullarında görevli sosyal bilimler öğretmenlerinin P.D.R. hizmetlerine ilişkin değerlendirme düzeyinden daha yüksek bulunmuştur. 9. Meslekteki hizmet yılma göre ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin P.D.R. hizmetlerine ilişkin değerlendirmeleri arasında anlamı düzeyde bir fark bulunmamıştır.
Collections