Görme engelli öğrencilerin çoklu zekâ alanlarının belirlenmesi ve matematik başarısı ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ilköğretimin ikinci kademesindeki görme engelli öğrencilerin çoklu zekâ alanlarını öz-değerlendirme yoluyla belirlemek ve bu alanların görme derecesi, cinsiyet ve matematik başarısıyla ilişkisini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ölçüm aracı olarak Çoklu Zekâ Envanteri kullanılmıştır. Araştırma 2007-2008 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Denizli, Erzurum ve Gaziantep'te bulunan Görme Engelliler İlköğretim okullarının 6, 7 ve 8.sınıflarında okuyan toplam 65 görme engelli öğrenci ile yapılmıştır.Elde edilen veriler SPSS paket programında t-testi ve pearson correlation testleri uygulanarak istatistiksel analizlerle değerlendirilmiştir. İstatistiksel sonuçlar görme engelli öğrencilerin en güçlü oldukları zekâ alanının sosyal zekâ en zayıf oldukları zekâ alanının ise görsel-uzaysal zekâ olduğunu göstermiştir. Görme engelli öğrencilerin matematik başarıları ile mantıksal-matematiksel zekâ, öze dönük- içsel zekâ, görsel-uzaysal zekâ ve sözel-dilsel zekâ arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. The purpose of this study was to investigate visually impaired students? multiple intelligences dimensions and their relationship among gender, eyesight degree and math achievement. In this study Multiple Intelligences Inventory was used as the measuring instrument. The study was carried out totally 65 visually impaired students educated sixth, seventh and eighth classes in Visually Impaired schools in Denizli, Erzurum and Gaziantep in the second term of 2007-2008 academic year.The data obtained from this study were analyzed with SPSS by using t- test and pearson correlation tests. These statistical results have shown that visually impaired students are mostly good at on interpersonal intelligence, whereas bad at on spatial intelligence. The study results have also shown that there has been a significant relationship between the maths achievement of visually impaired students with logical-mathematical intelligence, intrapersonal intelligence, spatial intelligence and linguistic intelligence.
Collections