İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin olasılıkla ilgili kavramsal ve işlemsel bilgi düzeyleri ve kavram yanılgılarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; İstatistik ve Olasılık öğrenme alanı olasılık alt öğrenme alanına yönelik olarak ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin kavramsal ve işlemsel beceri düzeyleri ile olasılık alt öğrenme alanında görülen kavram yanılgılarını belirlemek ve bunların giderilmesi için çözüm önerileri sunmaktır.Bu araştırmanın örneklemi, 2008-2009 eğitim öğretim yılında Erzurum il merkezinde yer alan Osman Gazi, Barbaros Hayrettin Paşa, Mehmetçik ve Kayakyolu İlköğretim Okullarının 8. sınıflarında öğrenim görmekte olan 130 öğrencidir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Olasılık Başarı Testi (OBT) kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS 13.0 paket programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda olasılık alt öğrenme alanı ile ilgili olarak öğrencilerin kavramsal ve işlemsel bilgi düzeylerinin yeterli olmadığı, buna bağlı olarak kavramsal ve işlemsel bilgi düzeyleri arasında anlamlı bir fark görülmediği ve olasılıkla ilgili birçok temel kavrama yönelik kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir. The purpose of this study is to determine conceptual and procedural knowledge levels and misconceptions of elementary education 8th grades students as for sub-area probabilty learning in Statistic and Probability.Sample of this research are 130 students of 8th grades who enrolled Osman Gazi, Barbaros Hayrettin Paşa, Mehmetçik and Kayakyolu elemantary education school in Erzurum Center. In this study, ?Probabilty Succes Test? was used as data collect device. The data obtained from this study was evaulated in SPSS 13.0 Packet Programme. In this research, was determined the levels of conceptual and procedural knowledge of students is not enough, meaningful differences were not between conceptual and procedural knowledge levels and students have misconceptions for some basic concepts related probability.
Collections