Buji ateşlemeli motorlarda çevrimsel farklar ile hava fazlalık katsayısının ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Enerji tüketimi, nüfus artışına ve teknolojik gelişmelere bağlı olarak her geçen yıl daha da artmaktadır. Artan enerji talebini karşılamak ve enerji arzının sürekliliğini sağlamak amacıyla bir yandan yeni enerji kaynakları aranırken, diğer yandan mevcut enerji kaynaklarının daha verimli kullanılması için çeşitli inceleme ve araştırmalar yapılmaktadır. Yapılan bu araştırmalar özellikle, tüketim alanının geniş olduğu taşımacılık sektöründe kullanılan enerji dönüşüm sistemleri üzerinde yoğunlaşmıştır. Taşımacılık sektöründe kullanılan enerji dönüşüm sistemlerinin başında içten yanmalı motorlar gelmektedir.İçten yanmalı motorlar yakıtın kimyasal enerjisini faydalı mekanik enerjiye dönüştürürler. Motorlar üzerine yapılan araştırmaların temelinde, yanma sırasında meydana gelen bu enerji dönüşüm olayının yüksek verimde gerçekleşmesidir.Buji ateşlemeli içten yanmalı motorlarda krank mili açısının silindir içi basınçla değişimi gözlendiğinde, birbirini takip eden çevrimler arasında farklılıklar olduğu ve her bir çevrimin bir önceki çevrimden farklı bir yol izlediği görülmektedir. Çevrimsel fark olarak adlandırılan bu farkların birçok sebebi vardır. Bunlardan en belirgin ve en önemlisi hava fazlalık katsayı (HFK)'dır.Çalışmamızda yapılan deneyler de göstermiştir ki hava fazlalık katsayısının büyük değerlerde olduğu fakir karışım şartlarında, çevrimsel farklar artmakta iken motor gücü azalmakta ve motor verimi artmaktadır. Deneyler, sadece 2500 ? 20 d/dak'da yapılmış olup, hava fazlalık katsayısının egzoz emisyon ve motor performans değerleri ile ortalama indike efektif basınçataki varyans katsayısının değişimleri hakkında genel bir hükme varabilmek için, deneylerin tüm motor çalışma şartlarında yapılarak genel haritanın görülmesinin uygun olacağı düşünülmektedir. Energy consumption, depending on population growth and technological development is increasing with each passing year. To meet increasing energy demand and energy supply to ensure the continuity of the new energy resources on the one hand, while looking the other hand, the more efficient use of existing energy sources are made for the various study and research. This research, in particular, consumption of the large area used in the transport sector is focused on energy conversion systems. Transport sector energy conversion systems used in internal combustion engines are at the beginning.Internal combustion engines, convert the chemical energy of fuel to useful mechanical energy. On the basis of research on engines, in the course of combustion, this occurs at high efficiency of energy conversion event to occur.To ignite the spark plugs in internal combustion engines with a crank angle of the cylinder internal pressure change is observed, followed each other in the cycle differences between, and each cycle is a way different from the previous cycle has been followed. Of this difference is known as cyclic varitation are many reasons. The most obvious and most importantly, the air surplus coefficient (ASC) capability.Experiments in our study have also shown that in poor compound conditions of which the great value of the air surplus coefficient, while engine power is in decrease, cyclic varitations and engine efficiency are in increase. Experiments, only 2500 d/dak. were made, air surplus coefficient for the exhaust emissions and engine performance with the coefficient of variation in indicated mean effective pressure changes there is a general provision to the experiments conducted at all engine operating conditions which have the general map is thought to be appropriate.
Collections