Gazbetonda çatlak oluşumu
dc.contributor.advisor | Dilmaç, Şükran | |
dc.contributor.author | Akyildiz, Aylin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T08:54:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T08:54:12Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2019-03-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/504447 | |
dc.description.abstract | ÖZET Gazbeton, son 100 yıldan beri sistematik gelişimin bir ürünüdür. Türkiye'de ilk defa 1966 yılında ticari üretimi gerçekleştirilmiştir. Bugün Turk Ytong Sanayi A.S, Nuh Yapı Ürünleri ve Makine Sanayi A.S. gibi firmalar tarafından üretimi devam etmektedir[l]. Gazbeton günümüzün yaygın kullanılan yapı bileşeni, duvar örgü elemanıdır. Fakat 1999 yılım takip eden depremlerde taşıyıcı sistemlerinde herhangi bir sorun olmayan binaların dolgu duvarlarında, gazbeton kullanılması halinde önemli çatlaklar gözlemlenmiştir. `Gazbetonda çatlak oluşumu` isimli çalışma 8 bölümden oluşmaktadır. Birinci ve ikinci bölümde, gazbetonun tarihçesi ve gelişimi ile ilgili bilgiler verilmektedir. Üçüncü bölümde, hafif betonların sınıflandırılması, gazbetonun iç yapısı, üretimi ve mekanik özellikleri hakkında bilgiler verilmektedir. Dördüncü bölümde, gevrek malzemelerde çatlak oluşumu açıklanmış ve gevrek kırılma ile ilgili hesaplar iki farklı matematiksel yaklaşımla incelenmiştir. Beşinci bölümde, gazbetonda çatlak oluşumu ve etkileyen parametreler ele alınmıştır. Altmcı bölümde ise gazbetonun tek eksenli basınç deneyinde yapılan tekrarlı yüklemeler etkisindeki davranışı tablo ve grafiklerle verilmiştir. Yedinci bölümde, tek eksenli çevrimsel basınç yüklemeleri sebebiyle oluşan hasarın belirlenmesiyle ilgili teorik ve deneysel sonuçlar tartışılmıştır.Aynca her çevrimdeki enerji yutulması ve çevrimin kapanma noktasındaki gerilmeden faydalanarak hasarın sayısal olarak belirlenmesi ile ilgili çalışmalarda yapılmıştır.II Sekizinci bölümde ise genel sonuçlar verilmiştir. Elde edilen önemli sonuçlar aşağıda belirtilmiştir:. Tek eksenli basınç deneylerinde gerçekleştirilen tekrarlı yükleme testlerinde her çevrim basma enerji yutulması ve çevrimin kapanma noktasındaki gerilme hasara duyarlıdır.. Gazbetonun tokluğunun veya enerji yutma kapasitesinin arttırılması ile büyük çatlakların oluşumunun kontrol edilmesi dayanımın arttırılmasından daha uygun olabilir. 11 ?'» -/.. '.;? ı'!,Jr ur, ????? | |
dc.description.abstract | Ill SUMMARY Autoclaved Aerated Concrete (AAC) is a product of systematic development during the last 100 years. In Turkey commercial production started in 1966. At present Turk Ytong Sanayi A.S, Nuh Yapı Ürünleri and Makine Sanayi A.S companies continue to produce AAC. Nowadays AAC is most common building unit in wall construction. However, following the recent earthquakes in 1999 many important cracks have observed in the AAC walls of many buildings, though the structural systems underwent no structural damage. This study entitled `Crack Formation in Aerated Autoclaved Concrete` consists of eight chapters. In the first and second chapters, the history of AAC and its development are given. In the thirth chapter, classification of lightweight concrete, the structure of AAC, production and mechanical properties of AAC have been described. In chapter four, the formation of cracks in brittle materials is explained and then the mathematical formulation of brittle fracture are examined by two different methods. In chapter five, the parametres which effect the formation of cracks in AAC are examined. In chapter six, some results of an experimental work on the uniaxial compressive cyclic repeated loading behaviour of AAC are given in graphs and tables. In chapter seven, the results of theoretical and experimental studies on the detection of damage formed due to the uniaxial compressive cyclic loading are discussed. An attempt was made also to quantify the damage by the energy dissipated per cycle and the stres at the closure point of the loop.IV In chapter eight, general results are given. Some conclusions worth noting are as follows:. The energy dissipated per cycle in the unaxial compressive cyclic repeated loading test and the stres at the point of closure of the loop are sensitive to damage.. The formation of large cracks can be controlled by increasing the energy dissipating capacity or toughness of AAC rather than strength. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Gazbetonda çatlak oluşumu | |
dc.title.alternative | Crack formation in autoclaved aerated concrete | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-22 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Brittleness | |
dc.subject.ytm | Lightweight concrete | |
dc.subject.ytm | Cyclic loads | |
dc.subject.ytm | Crack formation | |
dc.subject.ytm | Autoclaved aerated concrete | |
dc.subject.ytm | Fracture mechanics | |
dc.identifier.yokid | 139689 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 136470 | |
dc.description.pages | 194 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |