Show simple item record

dc.contributor.advisorOraman, Yasemin
dc.contributor.authorKaragöz, İlke
dc.date.accessioned2020-12-30T08:51:25Z
dc.date.available2020-12-30T08:51:25Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/503946
dc.description.abstractAlkolsüz meşrubat sektörü, imalat sanayi içerisinde oldukça önemli bir yertutmaktadır. Araştırmada bu sektörün pazarlama yapısı, tüketicilere yönelik satışgeliştirme araçları ve bu araçların analizi gibi konular araştırılmıştır.Tekirdağ ilinde meşrubat tüketicileri ile toplam 120 adet anket yapılmış ve eldeedilen bulgular analiz edilmiştir. Buradan elde edilen bilgilerle meşrubat tüketicilerininbu ürünleri alım tercihleri ve miktarları, meşrubat ürünleri satın alımlarında etkili olanfaktörler ortaya konulmuştur. Ayrıca meşrubat ürünlerini markalar açısındankarşılaştırma sonuçları açıklanmıştır.Elde edilen bulgulara göre ilde meşrubat tüketicilerinin büyük çoğunluğuyüksekokul mezunu olup, yaş ortalaması düşüktür. Tüketiciler, meşrubat ürünlerindeambalaj boyutu açısından büyük ve ekonomik olanı seçmektedir. Meşrubat ürünlerisatın alımında mevsimsel özellikler, markaya güven ve marka gücü oldukça etkilifaktörlerdir. Ayrıca meşrubat tüketicileri klasik tatların dışına çok fazla çıkmamaktadır.Bölgedeki tüketiciler meşrubat ürünlerinin dağıtım ağının güçlü olmasındankaynaklı olarak, bu ürünleri her noktada bulabilmektedir. Bu yüzden ulaşım açısındanen yakın nokta olarak bakkalları tercih etmektedir. Meşrubat tüketicileri promosyonuygulamaları olarak en yoğun fiyat indirimli olan ürünlere yönelmektedir. Aynızamanda hediyeler meşrubat tüketicileri açısından her dönem etkinliğini korumaktadır.Tekirdağ ilinde bulunan tüketicilerin, meşrubat ürünlerinin fiyatlarınınyüksekliği, tanınmış markaları daha çok tercih ettikleri, ürünlerin her yerdebulunabilirliği, reklamlarının etkili olduğu ve promosyon uygulamalarının yoğunolduğu konusunda görüş birliğine vardığı görülmektedir. Bu araştırmadan elde edilensonuçlara göre, pazarlama ve pazarlama stratejileri açısından, firmalar her zaman dahayoğun çalışmalı ve pazarlama karması faaliyetlerine daha fazla bütçe aktarmalıdır.Anahtar Kelimeler: Meşrubat, tüketici, marka, promosyon, hediye
dc.description.abstractNon-alcoholic beverage sector, specifically the soft drink sector, has animportant role in the production industry. In this research, the marketing structures ofthe soft drink sector and possible strategies and marketing tools that can be employed toincrease consumption are analyzed and suggestions are made.A market survey was done in Tekirdağ with 120 questionnaires, and the resultsare analyzed. The survey results reveal important information regarding theconsumption behavior of customers such as brand preferences, amount and frequency ofpurchases, and the factors that influence the customer purchase behavior. A comparisonof soft drinks with different brand names is also made and findings are explained.According to the results, the majority of the soft drink consumers are younguniversity graduates who prefer to buy bigger, more economical bottles. Seasonalfactors, brand loyalty, and brand recognition are among the important factors thatinfluence the purchase behavior of soft drink consumers. Moreover, the soft drinkconsumers mostly prefer classical tastes.Due to the wide distribution network in the region, the soft drink products areavailable at all sales points. Therefore, the consumers usually shop from the grocerieswhich are the local closest sales points. Soft drink promotions, especially the pricediscounts greatly influence the purchase patterns. Furthermore, ?gift with purchase?promotions always appeal to consumers and are proven effective in terms of increasingsales.The consumers in Tekirdağ are price and brand conscious and believe; the softdrink prices are high, brand names are important, the soft drink products are widelyavailable, and advertisements and frequent promotions are effective. These resultssuggest that firms should continue with their advertising and promotional activities andallocate more funds to marketing department so that a mix of marketing strategies couldbe employed to increase sales and brand awareness.Key Words: Soft drink, Consumer, Brand, Promotion, Giften_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectZiraattr_TR
dc.subjectAgricultureen_US
dc.titleMeşrubat sektörünün pazarlama yapısı ve sektör tarafından yürütülen tüketicilere yönelik satış geliştirme araçlarının analizi; Tekirdağ örneği
dc.title.alternativeThe marketing structure of the soft drink sector and the analysis of possible strategies and marketing tools that can be employed to increase consumption; a case of Tekirdağ
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid161388
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid183307
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess