Sert eloksal ve akımsız nikel kaplanmış alüminyum alaşımının sürtünmeli temas (fretting) yorulma karekterizasyonu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Birçok makine parçası ve yapı elemanı, kullanılma esnasında tekrarlanan yükler ve titreşimler altında çalışmaktadır. Mühendislik Malzemelerinde, dinamik yükleme şartları altında meydana gelen hasara yorulma adı verilir. Sürtünmeli temas yorulması, yorulma hasarının alt başlığı altında incelenmektedir.Temas eden iki elemandan biri dinamik yükleme veya titreşime maruz kaldığında meydana gelen sürtünmeli temas yorulması, malzemelerin yorulma dayanımını ciddi şekilde azaltarak ve sonuçta da beklenmeyen kazalara neden olan önemli mühendislik problemlerindendir. Birçok endüstri uygulamasında yaygın olarak kullanılan alüminyum alaşımları mühendislik ve yapısal uygulamalarda, sürtünmeli temas yorulması hasarına maruz kalabilirler. Bu yüzden bu tezde,T6 ısıl işlemi görmüş 2014 grubu alüminyum alaşımına uygulanan Sert Eloksal ve Akımsız Nikel kaplamalarının sürtünmeli temas yorulma davranışı üzerindeki etkisi, iki farklı yorulma yükleme türü için incelenmiştir. Ayrıca aşınma testleri de yapılarak aşınma ile sürtünmeli temas yorulma davranışı arasında doğrudan bir etkileşimin olup olmadığı araştırılmıştır. Many mechanic and structure components are to work under repeated loading and vibration in usage.. Failures occurring under conditions of dynamic loading in Engineering materials are called fatigue. Fretting fatigue is analysed as a subhead of fatigue failure.Fretting fatigue, which occurs if one of two contacting surfaces is subjected to vibration or cyclic loading, is one of the most important engineering problem by inducing a serious reduction of fatigue strength of materials and consequently, of unexpected failure accidents.Aluminium alloy, which is widely used in various industry arms, at engineering and structural applications may be subjected to Fretting fatigue failures. Thus, in this thesis, effect of hard anodizing and electro less, which were applied to 2014 Aluminium alloy with T6 heat treatment, on fretting fatigue was searched for two different fatigue loadings. Besides, it was investigated by performing wear tests whether there is a directly interaction between wear and fretting fatigue or not.
Collections