Doğru akım devreleri ile ilgili olarak 11. sınıf öğrencilerinde oluşmuş kavram yanılgılarının giderilmesine ve öğrencilerin fizik dersine karşı tutumlarına analoji kullanımının etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, analoji kullanımının doğru akım devreleri ile ilgili olarak 11. sınıf öğrencilerinde oluşmuş olan kavram yanılgılarının giderilmesine ve öğrencilerin derse yönelik tutumlarına etkisi araştırıldı.Çalışmanın örneklemini, Sakarya Atatürk Lisesi'nin iki farklı şubesindeki 51 tane 11. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulama 2008-2009 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirildi. Şubelerden birisi analojinin kullanıldığı deney, diğeri ise geleneksel yöntemle ders anlatılan kontrol grubu olarak seçildi ve bu seçim rastgele yapıldı. Çalışmada veri toplama aracı olarak Kavram Yanılgıları Belirleme Testi, Fizik Tutum Ölçeği ve Mantıksal Düşünme Yeteneği Testi olmak üzere üç ölçekten faydalanıldı.Çalışmada verilerin analiz edilmesine yönelik olarak SPSS paket programından yararlanıldı ve ilişkili grup t-testi ve ilişkisiz grup t-testi analizleri yapıldı. Elde edilen sonuçlar incelendiğinde, analoji kullanılarak yapılan öğretimin kavram yanılgılarının giderilmesinde ve doğru anlamanın gerçekleşmesinde olumlu yönde önemli etkilerinin olduğu fakat öğrencilerin fiziğe karşı tutumlarını önemli derecede etkilemediği tespit edildi. In this study, the effects of analogy using on the elimination of the 11th grade students about the direct current circuits and the attitudes of students towards physics lessons.The subject of the study is 51 11th grade students from two different classes in Sakarya Atatürk High School. The study was carried out in the second semester of 2008-2009 educational year. While one of the classes was the experimental group where analogy used in the lessons, the other was the control group where the traditional methods are employed in the lessons and this selection was made randomly. As data collection tools, three different scales were employed: Misconception Determination Test; Physics Attitude Scale and Logical Thinking Ability Test.SPSS package program was employed to analyze the data obtained during the study and paired group t-test and independent group t-test analysis were conducted. When the obtained results examined, it was seen that teaching with analogy has a significant positive effect on the elimination of misconception but it has no almost effect on the attitudes of students opposite physics.
Collections