Malatya Polis Meslek Yüksekokulu`nun örgütsel iklimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı, Malatya Polis Meslek Yüksekokulu (MPMYO)'nun örgütseliklimini ögrenci algılarına dayalı olarak, nasıl bir iklime sahip oldugunu ve derecesinibelirlemektir. Arastırmanın alt amaçları ise, ögrenci algıları ile ders görevlileri ve amirlerinalgıları arasında anlamlı fark olup olmadıgını, ögrenci algılarının sınıf düzeyi, ders basarıdurumu, annenin çalısıp çalısmaması, baba meslegi ve polislik meslegini seçme nedenine görefarklılasıp farklılasmadıgını belirlemektir. Bu amaçla MPMYO'da birinci sınıf düzeyinde263, ikinci sınıf düzeyinde 188 olmak üzere toplam 451 ögrenciye Hoy, Tarter ve Kottamp(1991) tarafından gelistirilen Örgütsel klimi Betimleme Anketi (OCDQ-RS) uygulanmıstır.Arastırmanın analiz asamasında sınıf düzeyi, anne meslegi ve seçim nedenidegiskenleri açısından deneklerin anket maddelerine verdikleri yanıtlar arasında anlamlı birfark olup olmadıgını test etmek için t-testi (Independent-Samples T Test) kullanılmıstır.Uygulanan t-testi sonucunda dagılımın homojen olup olmadıgını test eden Levene'ninVaryansların Homojenligi Testi (Levene's Test for Equality of Variances) sonuçlarıincelenmis, varyansların homojen olmadıgı durumlarda (p<.05) t-testi yerine Mann Whitney-U Testi yapılmıstır.Ders basarı düzeyi ve baba meslegi degiskenleri açısından deneklerin anketmaddelerine verdikleri yanıtlar arasında anlamlı bir fark olup olmadıgını test etmek için tekyönlü varyans analizi (One-Way ANOVA) uygulanmıstır. Grup varyanslarının esit oldugudurumlarda, ortalama puanlarının çoklu karsılastırması Fischer'in LSD testi (LeastSignificance Degree) ile yapılmıs ve sonuçlar gerekli durumlarda yorumlanmıstır.Varyansların homojen olmadıgı durumlarda (p<.05) varyans analizi yerine Kruskall Wallis-HTesti yapılmıstır. Kruskal Wallis-H testi sonucunda p degerinin anlamlı çıkması sonucu,gruplar arasındaki farkın hangi grup ya da gruplardan kaynaklandıgının belirlenebilmesi içindegiskenlerin alt bölümleri ikili olarak gruplanmıs ve bu ikili gruplar için Mann Whitney-Utesti uygulanmıstır.Anket aracılıgıyla elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemesinde bilgisayar paketprogramından yararlanılmıstır. Degerlendirmelerde anlamlılık düzeyi 0,05 olarakbenimsenmistir.MPMYO'nun örgütsel iklimini ögrenci algılarına dayalı olarak nasıl bir iklime sahipoldugunu ve derecesini belirlemeyi amaçlayan bu arastırma sonucunda ulasılan bazı sonuçlarsöyle özetlenebilir:? MPMYO, ögrenci algılarına dayalı olarak açık bir iklime sahiptir ve açıklıkendeksi 533,3108'dir.? MPMYO'nun örgütsel iklimini ögrencilerin ders görevlileri ve amirlerine oranladaha fazla açık buldukları anlasılmaktadır.? Ögrenci görüslerinin sınıf düzeyi degiskenine göre anlamlı bir sekildefarklılasmadıgı belirlenmistir.? Bir zayıf notu olan ögrenciler, hiç zayıf notu olmayanlara göre kendilerini dahafazla engellenmis hissetmektedirler.? Ögrenci görüslerinin anne meslegi degiskenine göre anlamlı bir sekildefarklılasmadıgı belirlenmistir.? Babası isçi ve çiftçi olan ögrenciler, ders görevlilerini ve amirlerini, babası memurolan ve sayılanlar dısında meslek sahibi olan ögrencilerden daha destekleyicibulmaktadırlar.? Erkekler için ideal oldugunu düsündükleri için polisligi seçenler, erkekler içinideal oldugunu düsündükleri için polisligi seçmeyenlere oranla MPMYO'nunörgütsel iklimini daha açık bulmaktadırlar.? Devlet içinde bir meslek oldugu için polisligi seçen ögrenciler, devlet içinde birmeslek oldugu için polisligi seçmeyen ögrencilere oranla MPMYO'nun örgütseliklimini daha açık bulmaktadırlar.? Saygın bir meslek oldugu için polisligi seçenlerin, saygın bir meslek oldugu içinpolisligi seçmeyenlere oranla MPMYO'nun örgütsel iklimini daha açık bulduklarıgörülmektedir.? lgisi oldugu için ögrencilerin polislik meslegini seçenlerin, ilgisi oldugu içinögrencilerin polislik meslegini seçmeyenlere oranla MPMYO'nun örgütseliklimini daha açık buldukları görülmektedir.V? Sevdigi için ögrencilerin polislik meslegini seçenlerin, sevdigi için ögrencilerinpolislik meslegini seçmeyenlere oranla MPMYO'nun örgütsel iklimini daha açıkbuldukları görülmektedir.? Polislige yetenegi oldugunu düsündügü için polislik meslegini seçenlerin, polisligeyetenegi oldugunu düsündügü için polislik meslegini seçmeyenlere oranlaMPMYO'nun örgütsel iklimini daha açık buldukları görülmektedir.? deali oldugu için polislik meslegini seçen ögrencilerin, ideali oldugu için polislikmeslegini seçmeyen ögrencilere oranla MPMYO'nun örgütsel iklimini daha açıkbuldukları görülmektedir.? Kisiligi bu meslege yatkın oldugu için polislik meslegini seçenlerin, kisiligi bumeslege yatkın oldugu için ögrencilerin polislik meslegini seçmeyenlere oranlaMPMYO'nun örgütsel iklimini daha açık buldukları görülmektedir.? nsanlara faydalı olmak için polislik meslegini seçenlerin, insanlara faydalı olmakiçin polislik meslegini seçmeyenlere oranla MPMYO'nun örgütsel iklimini dahaaçık buldukları görülmektedir.? Kutsal bir meslek oldugu için polislik meslegini seçenlerin, kutsal bir meslek olduguiçin polislik meslegini seçmeyenlere oranla MPMYO'nun örgütsel iklimini dahaaçık buldukları görülmektedir.? ?Vatana, millete hayırlı olmak için? polislik meslegini seçenlerin, ?vatana, milletehayırlı olmak için? polislik meslegini seçmeyenlere oranla MPMYO'nun örgütseliklimini daha açık buldukları görülmektedir.? Ögrencilerin polislik meslegini seçme nedenine iliskin sonuçları genel olarak ifadeetmek gerekirse, ekonomik gibi faydacı nedenlerle degil, içtenlikle seçenögrenciler MPMYO'nun iklimini daha açık algılamaktadırlar. The purpose of this study is to find out what kind of organizational climate MalatyaPolice Vocational School of Higher Education (MPMYO) has depending on perceptions ofcadets and it?s degree of openness index. The secondary purpose is to find out whether thereare any differences between cadets? and instructors and supervisors? perceptions, whetherthere are any differences in perceptions of cadets in terms of grade level, academic success,mother?s work status, father?s job and the reason for choosing police profession. For thesepurposes, Hoy, Tarter and Kottamp?s (1991) Organizational Climate DescriptionQuestionnaire - Rutgers Secondary (OCDQ-RS) was conducted to 285 first grade and 198second grade cadets of MPMYO.At the analysis stage of the research, firstly Levene?s Test for Homogeneity wasconducted to determine if the variances differ as homogenous. For the cases where variancesare homogenous, Independent T-Test was conducted to analyze the data in terms of gradelevel, mother?s wok status and the reason for choosing police profession. For other caseswhere the variances are not homogenous (p<.05) Mann Whitney-U Test is used to analyze thedata instead of Independent T-Test.For the cases where variances are homogenous, One Way-ANOVA Test is used toanalyze the data in terms of academic success and father?s job. Afterwards, comparisons aremade by Least Significance Degree. For the cases where the variances are not homogenous(p<.05) Kruskal Wallis-H Test is used to analyze the data instead of One Way-ANOVA Test.When p is significant after Kruskal Wallis-H Test, variances divided in two groups, MannWhitney-U Test is used for groups to find out the source of significance.PC packet program is used to statistically analyze the data obtained from surveyinstrument. Significance level is 0,005 at this study.Followings are some of the key results of this study:? MPMYO, has open climate based on cadets? perceptions and openness index is533,3108.VII? MPMYO?s organizational climate is perceived more open by cadets rather thaninstructors and supervisors.? Cadets? perceptions are not significant by means of their grade level.? Those who have one bad mark feel themselves more frustrated than those whohave no bad mark.? Cadets? perceptions are not significant by means of their mothers? profession.? Cadets whose fathers are workers and farmers perceive instructors and supervisorsmore supportive than cadets whose fathers are civil servants and otherprofessionals.? Cadets, who choose police profession because it is ideal for males, perceiveMPMYO?s organizational climate more open than cadets who don?t choose policeprofession because it is ideal for males.? Cadets, who choose police profession because it is a public profession, perceiveMPMYO?s organizational climate more open than cadets who don?t choose policeprofession because it is a public profession.? Cadets, who choose police profession because it is a courteous profession,perceive MPMYO?s organizational climate more open than cadets who don?tchoose police profession because it is a courteous profession.? Cadets, who choose police profession because they are interested in, perceiveMPMYO?s organizational climate more open than cadets who don?t choose policeprofession because they are interested in.? Cadets who choose police profession because they like it, perceive MPMYO?sorganizational climate more open than cadets who don?t choose police professionbecause they like it.? Cadets who choose police profession because they have ability, perceiveMPMYO?s organizational climate more open than cadets who don?t choose policeprofession because they have ability.? Cadets, who choose police profession because it is their ambition, perceiveMPMYO?s organizational climate more open than cadets who don?t choose policeprofession because it is their ambition.? Cadets who choose police profession because their personality is suitable, perceiveMPMYO?s organizational climate more open than cadets who don?t choose policeprofession because their personality is suitableVIII? Cadets who choose police profession because they want to serve humans, perceiveMPMYO?s organizational climate more open than cadets who don?t choose policeprofession because they want to serve humans.? Cadets, who choose police profession because it is a holy profession, perceiveMPMYO?s organizational climate more open than cadets who don?t choose policeprofession because it is a holy profession.? Cadets who choose police profession because ?they want to be helpful to countryand nation?, perceive MPMYO?s organizational climate more open than cadetswho don?t choose police profession because ?they want to be helpful to countryand nation?.? In general we may say that cadets who choose police profession because of sinceredesires perceive MPMYO?s organizational climate more open than cadets whochoose police profession because of pragmatic reasons like economic benefit.
Collections