Çatışma çözme becerilerini geliştirmeye yönelik grup rehberliğinin lise öğrencilerinin saldırganlık ve problem çözme becerileri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmada, çatısma çözme becerilerini gelistirmeye yönelik gruprehberliginin lise ögrencilerinin saldırganlık ve problem çözme becerileri üzerine etkisiincelenmistir.Arastırmada öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılmıs ve genel lisedokuzuncu sınıfa devam eden 60 denekle yürütülmüstür. Arastırmada deney grubununyanında kontrol grubu yer almıstır.Çatısma çözme beceri grup rehberligi her biri 90 dakika süren 12 oturumdauygulanmıstır. Deney grubu 18 saatlik `Çatısma Çözme Becerileri' egitimi almıstır.Kontrol grubuna ise hiçbir egitim verilmemistir. Deney grubuna programınuygulanmasının öncesinde ve sonrasında; her iki gruba da, Saldırganlık Ölçegi veProblem Çözme Envanteri uygulanmıstır. Grupların saldırganlık düzeylerinde veproblem çözme becerilerinde anlamlı fark olup olmadıgını test etmek için tek faktörüzerinde tekrarlanmıs ölçümler için iki faktörlü varyans analizi (ANOVA)kullanılmıstır. Arastırmadaki bulgular; deney ve kontrol grubundaki deneklerinsaldırganlık düzeylerinde ve problem çözme becerilerinde denemelere baglı olarak .005düzeyinde farklılık oldugunu ve deney grubundaki ögrencilerin saldırganlık puanlarındagözlenen azalma ile problem çözme becerilerinde artma yönündeki önemli farklılıgınuygulanan çatısma çözme grup rehberliginden kaynaklandıgını göstermistir.Çatısma çözme grup rehberliginin saldırganlıgı azaltıcı, problem çözmebecerilerini arttırıcı etkisinin uzun süreli olup olmadıgını test eden izleme çalısmasınınsonuçları ise, çatısma çözme grup rehberliginin olumlu etkisinin devam ettiginigöstermistir.Arastırmadan elde edilen bulgular, çatısma çözme becerilerini gelistirmeyeyönelik grup rehberliginin etkililigine iliskin yeterli kanıtlar olarak ele alınmıs vetartısılmıstır. In this research the effect of the group guidance which directed to improveconflict resolution skills applied to nineth grade students of a high school onagressiveness and problem solution skills was examined.In the research pretest-posttest control group was designed and was conductedwith 60 samples who were attending to nineth grade at a high school. Control groupalso took place in the research together with the experimental group.The conflict resolution guidance was applied in twelve sessions each of whichlasted 90 minutes. The experimantel group received 18 hours ` Conflict ResolutionSkills? training. The control group was not given any training. AggressivenessQuestionnaire and Problem Solving Inventory were applied both of the two groupsbefore and after the application of the program to experimental group. Comparingpretest and posttest measures of aggressiveness and problem solving skills of twogroups, the data analysis used was analysis of factorial variance (ANOVA) for repeatedmeasures. Findings of the research showed that, there were differences at significantlevel (p<0.005) in the aggressiveness and problem solving skills of the experimentaland control samples depending on the experiments. The important decrease that isobserved in the aggressiveness points and the important increase that is observed in theproblem solving skills of the students in the experimental group are resulted from theapplied conflict resolution program.The results of the follow up is applied to test wheather the group guidance has along duration effect on both decreasing aggressiveness and increasing problem solvingskills showed that positive effect of conflict resolution education program hasincreasingly continued at significant level ( p<.05).
Collections