Trigonometri konusunda öğrencilerin sahip olduğu öğrenme güçlüklerinin ve kavram yanılgılarının tespit edilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ortaöğretim 10.sınıf düzeyinde öğrencilerin sahip olduğu öğrenme güçlüklerinin ve kavram yanılgılarının tespit edilmesidir.Araştırmanın örneklemini, Erzurum il merkezinde küme örnekleme yöntemiyle belirlenen 205 ( Kız=96, Erkek=109 ) ortaöğretim 10. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma 2006 Haziran ayında Erzurum il merkezindeki Mecidiye Anadolu Lisesi, Erzurum Anadolu Lisesi, Mehmet Akif Ersoy Anadolu Lisesi, Erzurum Lisesi ve Nevzat Karabağ Anadolu Öğretmen Lisesi' nde gerçekleştirilmiştir. Araştırma modeli olarak betimsel tarama modeli seçilmiştir. Araştırmanın verileri, `Trigonometri bilgilerini kullanabilme ve öğrenci yanılgıları' adlı çoktan seçmeli sorulardan oluşan Teşhis Testi-1 ve açık uçlu sorulardan oluşan Teşhis Testi-2 bilgi testlerinden elde edilmiştir. Trigonometri konusunda öğrencilerin sahip olduğu öğrenme güçlüklerini ve kavram yanılgılarını tespit etme aşamasında SPSS 12.0 istatistik programı, yüzde ve frekans kullanılmıştır. Öğrencilerin teşhis testlerindeki sorulara verdikleri cevapların dağılımı, öğrenci toplamına ve cinsiyete göre grafiklerle sunulmuştur. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda; açıların radyan cinsinden ifadesinde, birim çemberde trigonometrik fonksiyonların eksenlerle eşlenmesi ve değerlerinin hesaplanması noktasında, trigonometrik fonksiyonların periyodunu bulmada ve grafiklerini oluşturmada, trigonometrik denklemlerin çözümünde ve geometrik şekillerde trigonometrik bağıntıların uygulanmasında güçlükler yaşanmaktadır. Öğrencilerin, trigonometrik fonksiyonun tersi bulunurken fonksiyonun çarpımsal tersini alma ve lineer dönüşümlerde geçerli olan bağıntıları trigonometrik fonksiyonlar için de uygulama yanılgılarına sahip oldukları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Birim çember, trigonometri, öğrenme güçlüğü, kavram yanılgısı The purpose of this study is the identification of the learning difficulties and misconceptions of the students at the level of 10th grade.The sample of the study consists of 205 (Female: 96, Male: 109) 10th grade high school students selected by clustering method. The research was conducted in Mecidiye Anatolian High School, Erzurum Anatolian High School, Mehmet Akif Ersoy Anatolian High School, Erzurum High School, and Nevzat Karabağ Anatolian Teachers? High School in the city centre of Erzurum in June 2006. As the research model, a descriptive design was used. The data of the study were obtained through a test titled ?Ability to use knowledge of trigonometry and learners? misconceptions? which was composed of Diagnosis Test-1 consisting of multiple-choice questions and Diagnosis Test-2 consisting of multiple-choice questions. In determining the learning difficulties and misconceptions of the students in trigonometry, percentages and frequencies were calculated using SPSS 12.0 statistical program. Distribution of student responses to the questions in the tests of diagnosis according to total number of the students and their genders were presented in graphs. After the evaluation of the data, it was seen that, while expressing angles as radians, students experience difficulties with matching trigonomtric functions with axis in a unit circumference and calculating their values, with finding the period of trigonomtric functions and forming their graphs, and with solving trigonometric equations and with applying trigonomtric correlations in geometric figures. It was also found that students have misconceptions of taking the inversed multiplied functions of applying while finding inversed functions and applying the correlations valid in linear transformations for also trigonometric functions.Keywords: Unit circle, trigonometry, learning difficulty, misconception
Collections