İnternet destekli bir sınav sisteminin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde hızla gelişen teknoloji eğitim alanında da etkisini göstermektedir. Bilgisayar ve internet gün geçtikçe daha da yaygınlaşmakta ve eğitim-öğretim sürecinin tüm safhalarında etkili bir şekilde kullanılmaktadır. Eğitim-öğretimde belli bir süre sonunda belirlenen eğitim hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığına karar vermek amacıyla yapılan ölçme ve değerlendirmede de bilgisayar ve bilgisayar teknolojilerinin kullanımı yaygınlaşmaktadır.Bu çalışmada eğitim ve öğretim sürecinin değerlendirmesinde kullanılabilen internet destekli geliştirilmiş bir sınav sisteminin öğreticilere ve öğrencilere ölçme ve değerlendirme sürecinde ne gibi avantajlar sağlayacağı, avantajlarının yanı sıra dezavantajların neler olabileceğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır.Bu amaçla geliştirilen ?Kara-Tahta? isimli online ölçme ve değerlendirme sistemi, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi'nde 3 farklı bölümde farklı derslerde uygulanmış ve bu uygulamaların sonunda anket ve görüşmelerle öğreticilerden ve öğrencilerden veri toplanmıştır. Elde edilen veriler sonucunda sistemin kullanıcılar tarafından olumlu karşılandığı, öğrenciler ve öğreticilerin, diğer sınavların gerekli olan fiziki şartlar sağlandığında bilgisayar destekli olarak yapılmasının kâğıt-kalem tipi sınavlara tercih edileceği görülmüştür. Today rapidly developing technology has also shown its effect in the field of education. Computer and internet are becoming more and more common and are being used in all stages of education. Using computers is also becoming more and more popular in measuring and evaluating which are done to see if the educational targets have been reached at the end of certain periods.In this study, an internet based examination system has been developed to be used in the evaluation period of the educational process. The aim is to see the advantages and the disadvantages that this system can bring to the teachers and the students during the measuring and evaluating period.An online measuring and evaluating system named ?Kara Tahta? developed for this purpose has been applied to different classes in 3 different departments at Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ataturk University and at the end of these applications, related data were collected from the teachers and the students. As the result of these data, it was observed that the system was considered positive and preferable by the teachers and the students to the paper-and-pen examination system.
Collections