Show simple item record

dc.contributor.advisorUçar, Özlem
dc.contributor.authorKulikoğlu, Volkan
dc.date.accessioned2020-12-30T08:47:02Z
dc.date.available2020-12-30T08:47:02Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/503134
dc.description.abstractBu tezde sosyal beceri eğitimine gereksinim duyan çocuklar için hazırlanan bir sosyal beceri öğretim programı açıklanmaya çalışılmıştır. Sosyal beceri öğretiminin bu çocuklar için önemi ve öğretimde benimsenen bilişsel süreç yaklaşımı ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Öncelikle sosyal yeterlilik ve sosyal beceri tanımları, sosyal beceri öğretimini etkileyen faktörler açıklanarak sosyal beceri öğretim yöntemleri anlatılmıştır. Ayrıca otistik çocuklarda gözlenen sosyal beceri yetersizliklerinin nedenleri açıklanarak konu ile ilgili yapılan çalışmaların sonuçlarına yer verilmiştir. Diğer bölümlerde ise yapılan sosyal beceri eğitim programın kullanımına yönelik bilgiler verilmiş, benzer çalışmaların bulguları temel alınarak yorumlanmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractIn this thesis prepared for children who need of a social skills curriculum is explained. For these children the importance of teaching social skills and education adopted cognitive process approach are explained in detail. First of all, definitions of social competence and social skills, the factors affecting the teaching of social skills and social skills training methods have been described. Also explained the reasons for lack of social skills to observed in autistic children and the results of relevant studies are given. In other sections, informations are given for the use of the social skills training program, based on the findings of similar studies have been interpreted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilişsel süreç yaklaşımı ile sosyal beceri öğretimi
dc.title.alternativeTeaching social skills via cognitive process approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCognitive learning
dc.subject.ytmAutistic children
dc.subject.ytmSocial skills training
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmComputer assisted learning
dc.subject.ytmAutistic disorder
dc.identifier.yokid385532
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid269278
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess