Bilişsel süreç yaklaşımı ile sosyal beceri öğretimi
dc.contributor.advisor | Uçar, Özlem | |
dc.contributor.author | Kulikoğlu, Volkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T08:47:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T08:47:02Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/503134 | |
dc.description.abstract | Bu tezde sosyal beceri eğitimine gereksinim duyan çocuklar için hazırlanan bir sosyal beceri öğretim programı açıklanmaya çalışılmıştır. Sosyal beceri öğretiminin bu çocuklar için önemi ve öğretimde benimsenen bilişsel süreç yaklaşımı ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Öncelikle sosyal yeterlilik ve sosyal beceri tanımları, sosyal beceri öğretimini etkileyen faktörler açıklanarak sosyal beceri öğretim yöntemleri anlatılmıştır. Ayrıca otistik çocuklarda gözlenen sosyal beceri yetersizliklerinin nedenleri açıklanarak konu ile ilgili yapılan çalışmaların sonuçlarına yer verilmiştir. Diğer bölümlerde ise yapılan sosyal beceri eğitim programın kullanımına yönelik bilgiler verilmiş, benzer çalışmaların bulguları temel alınarak yorumlanmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this thesis prepared for children who need of a social skills curriculum is explained. For these children the importance of teaching social skills and education adopted cognitive process approach are explained in detail. First of all, definitions of social competence and social skills, the factors affecting the teaching of social skills and social skills training methods have been described. Also explained the reasons for lack of social skills to observed in autistic children and the results of relevant studies are given. In other sections, informations are given for the use of the social skills training program, based on the findings of similar studies have been interpreted. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilişsel süreç yaklaşımı ile sosyal beceri öğretimi | |
dc.title.alternative | Teaching social skills via cognitive process approach | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cognitive learning | |
dc.subject.ytm | Autistic children | |
dc.subject.ytm | Social skills training | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted learning | |
dc.subject.ytm | Autistic disorder | |
dc.identifier.yokid | 385532 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 269278 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |