8. sınıf matematik öğretiminde ispat ve muhakeme kavramlarının ve önemlerinin farkındalığı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Birçok matematikçi matematik eğitiminin öneminde hem fikirdirler fakat ispatın eğitimde kullanımının gerekli olup olmadığı hakkında kesin bir yargı yoktur.Bu veriye göre sekizinci sınıf öğrencilerinin mevcut matematik eğitimi ve matematik eğitiminde ispatın önemi hakkındaki görüşleri belirlenmeye çalışıldı. Bu amaçla İzmir' deki farklı ilköğretim okullarındaki öğrencilere bir anket uygulanmış ve konu hakkındaki görüşleri istatistiksel olarak değerlendirilerek belirlenmiştir.Sonuç olarak; bu çalışma, hala teknik ve fiziki imkanlar bakımından okullarımızın yetersiz olduğu veya bu imkanların etkili bir şekilde kullanılmadığını göstermiştir. Ayrıca öğrencilerin bir çoğunun ispatın anlamından, gerekliliğinden, matematiksel gelişimleri açısından öneminden emin olmadıkları ve buna ilaveten ispat ve muhakeme açısından yeterli deneyimlere sahip olmadıkları da tesbit edilmiştir. Most of the mathematicians are all of one mind in importance of the mathematics education but it is not clear if the use of proof during education is essential or not. According to data, a research was carried out to clarify the opinion of the eight class students to the present math education and importance of proof in math education. For this aim, a questionnaire was applied to the students from different primary schools in İzmir and their opinion at issue was determined and evaluated statistically.Finally, this study showed that technical and physical possibilities are still insufficient in our schools or not used actively. Moreover, it was determined that most of the students are not aware of the meaning and necessity of proof and importance of proof in terms of mathematical improvments and addition to these they have not enough sufficient experience about proof and cognizance.
Collections