360 derece performans değerlendirme sistemi: Malatya İl Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil ve Pasaport Şubesi`nde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geleneksel performans değerlendirme sistemleri sadece çalışanları değerlendirirken, 360 derece performans değerlendirme sistemi ise kişinin kendisi, iş arkadaşları, astları, amirleri ve müşterileri tarafından yapılan çoklu değerlendirme sistemidir. Bir diğer fark ise geri bildirim vererek kurum içerisindeki farkındalığı artırmaktır. Bu farkındalık ile kişi kendisinin ne ölçüde faydalı olduğunu görebilmektedir.2011 yılı içerisindeki kanuni düzenlemeler ile Kamu Kurumlarında yıllardır uygulanan sicil notuyla yapılan performans değerlendirmeye son verilmiştir. Kamu kurumları önceden onayı alınmak suretiyle kendilerine ait performans değerlendirme sisteminin uygulayabileceğinin önü açık tutulmuştur. Henüz kurumsal açıdan herhangi bir performans ölçmeye yönelik uygulama başlatan kamu kurumu olmamıştır. Fakat kısa süre içerisinde kurumların performans ölçmeye yönelik sistemlerini geliştirmesi muhtemeldir. Çünkü kamu içerisinde yöneticilik için liyakat ölçme önemlidir. Bu açıdan bakıldığında Emniyet Teşkilatı'nın da kendine ait performans değerlendirme sistemini oluşturması muhtemeldir.Uygulama bölümümüzün birinci bölümün de Performans Değerlendirme ve uygulamasına son verilen sicil sistemi ile ilgili sorular, ikinci bölüm de ise 360 Derece Performans Değerlendirme Sistemiyle ilgili sorular yöneltilmiştir. Uygulama bölümümüz 360 Derece Performans Değerlendirme Sistemi'ne Malatya İl Emniyet Müdürlüğünün iki birimininin (Trafik Tescil Şube Müdürlüğü ve Pasaport Şube Müdürlüğü) bakış açısı ve bu sistemin uygulanabilirliğine yönelik çalışanlara ve hizmet alanlar sivil katılımcılara anket uygulanmıştır.Anahtar Kelimeler: Performans Değerlendirme, 360 Derece Performans Değerlendirme, Malatya İl Emniyet Müdürlüğü, Pasaport Şubesi, Trafik Tescil Şubesi While traditional performance appraisal systems are just evaluating employees, 360-degree performance appraisal system consists of multiple evaluations made by the person himself, colleagues, subordinates, superiors, and also customers. One other difference is to increase awareness within the institution by giving feedback. People can see what extent he/she is useful with this awareness. In this study, employees' views on 360 degree performance evaluations are given who work for the Passport and Traffic Registration Departments of Malatya Police Directorate.The performance evaluation system based on the notes of employment records that had been used for many years terminated with the statutory provisions in 2011. Public agencies will be able to apply their own performance appraisal systems by obtaining prior approval. Currently there is no public institution that has started any application for measuring performance. But within a short period of time, it is likely that the institutions develop systems to measure performance because the measuring of competence is important for the public in the management. In this respect, the National Police Organization is also likely to create its own performance evaluation system.In the first chapter of this study, the questions about the performance measurement system and the terminated registration system; in the second chapter, the questions about the 360 Degree Performance Appraisal System were asked. In the application section of the study, a questionnaire was administered to the employees, service clients and non-participants about the point of view for the 360 Degree Performance Evaluation System Safety Organization (Traffic Registration Branch Manager and Branch Manager of passport) and the applicability of this system.Keywords: Performance Evaluation, 360 Degree Performance Appraisal, Malatya Police Departments, Passport Departments, Traffic Registration Departments
Collections