Aşınma kanalı deney standının dizaynı ve imali
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ı Aşınma olayının makina elemanlarında çok büyük problemler meydana getir mesi, araştırmacıların teorik ve deneysel araştırmalara ağırlık vermeye yöneltmiştir. Sürtünme sistemlerinde beklenen ve teknik gelişmelerle artan isteklere cevap verebilmek için teknik malzemelerin aşınma davra nışları hakkında güvenilir sonuçların bulunması gerekir. Bu sonuçlara ulaşmak, enerji ve malzeme tasarrufundan başka, sürtünme direncine maruz makina ve parçaları güvenirliliği ve ömrü açısından da kaçınılmazdır. Aşınmayı azaltmak için başvurulan çeşitli metodların uygulanması ekono mik ve bazı etkileyici faktörler nedeniyle çok sınırlıdır. Bu nedenle çalışmamızın ilk iki bölümünde aşınmanın önemi üzerinde durularak, aşın maya etki eden faktörler ve aşınma mekanizmaları araştırılmıştır, üçün cü bölümde ise abrasiv aşınmanın matematiksel analizi yapılmıştır. Ça lışmamızın esas kısmını oluşturan son bölümde ise deney standının dizayn hesapları yer almaktadır. SUMMARY Because the wear fact causes very big problems at the machine components, it caused the researches to be directed the experimental and technical studies about wear fact. In order to present solution the problems and demand getting tig due to the technical development, and to improve the friction systems ; the safety knowledge for the wear tendencies of technical materials must be known. To reach these knowledge provides us the energy and material saving, as well as to know the safety of machine and its components exposing to friction strength and to determine the material life. The application of known methods to reduce the friction is limited be cause of financial and other effectual factors. So, at the first two section of our present study the importance of wear fact, factors caused friction and its mechanisms were investigated. At the third section, the, mathematical model for abrasive abrasion was established. At the final section, the computation bases of the experi ment installation were given.
Collections