Hassas döküm metoduyla turboşarj türbin kanatçığının imalatı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu tezin amacı Continental marka AQSI - 895 - 5M tipi motorlarda kullanılan turboşarj türbin kanatçığının imalat yönteminin araştırılmasıdır. Turboşarj kanatçığının kanat profillerinin ; -formlarının karışık, kanat kalınlıklarının ince ve iyi yüzey kalitesi gerektirmesi nedeniyle talaşlı imalat yöntemleri ile imalatı uygun olmamaktadır. Bu nedenle turboşarj kanatçığının imalatında hassas döküm metodu denenmiştir. Mum modelin yapılması için orjinal turboşarj kanatçığının kalıbı çelik macun ve polyester kullanılarak hazırlandı. Hazırlanan kalıba ergimiş mum enjekte edildi. Elde edilen mum model seramik ile kaplandı. Yeterli seramik kaplama kalınlığı elde edildikten sonra mum ergitilerek kalıp boşaltıldı. Seramik kalıp -fırında sinterlenerek dayanımı artırıldı. C355 Aliminyum alaşımı ergitildi ve serbest olarak kalıba döküldü. Dökülen kanatçık seramik kalıp kırılarak çıkartıldı. Yapılan deneyde hassas döküm metodunun ve C355 Al iminyum alaşımının turboşarj kanatçığının imalatına uygun olduğunu göstermiştir. üretilen kanatçığın -fiziksel ve mekanik özellikler yönüyle -fonksiyonel gerekliliklerini sağlamaktadırlar. SUMMARY The subject of the present investigation is to investigate the production o-f turbbcharqer impeller used in Continental model AQSI - 895 - 5M engines. Since the impeller has complex blades -form, very thin blade's and smooth surface quality, the traditional chip removal techniques are not suitable to produce it. There-fore investment casting method was tried to produce it. For preparation o-f wax pattern a mould was made by using polyester and steel pasta -from original turbocharger impeller. Then the wax pattern was produce by injecting the molten wax to the cavity. The wax pattern was coated with the ceramic. A-fter enough coating thicknes was obtained the wax was removed by heating the pattern. The strength o-f. mould was increased by sintering in a furnace. Casting has been made by pouring the molten C355 Aliminium alloy into the mould. The produced impeller was removed from the mold by breaking the ceramic skin. The experimental results showed that the investment casting method and C355 Aluminium alloy were suitable for production of turbocharger impeller. Both phisical and mechanical properties of the product was satisfied to the functional requiremens of the turbocharge impeller.
Collections