Öğrenme amaçlı yazma aktivitelerinin kullanımının ilköğretim seviyesinde kuvvet ve madde ünitesini öğrenmeye etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, farklı öğrenme amaçlı yazma aktiviteleri hazırlamanın öğrenci başarısı üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırma, yarı deneysel bir araştırma olup, Türkiye'nin doğusunda yer alan bir ilköğretim okulundan 3 ayrı (A, B ve C) sınıftan toplam 101 altıncı sınıf öğrencisi ve bir öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma 2 aşamada gerçekleştirilmiştir. 1. Aşamada 2 uygulama sınıfı (A, B) öğrendiklerini özet yazarak ifade ederken diğer uygulama sınıfı (C) öğrendiklerini 5. sınıf öğrencilerine mektup yazarak ifade etmişlerdir. 5. sınıf öğrencileri yazılan mektupları değerlendirerek, yazan bireylere yazılı geri dönüt vermişlerdir. Mektup yazma aktivitesini gerçekleştiren öğrencilerde 5. sınıf öğrencilerinin değerlendirmelerinin ışığında, verilen yazma aktivitelerini tekrar gerçekleştirmişlerdir. Özet yazan sınıf (A) öğrencileri de ünite sonu sorularını çözmüşlerdir. 2. aşamada da 2 uygulama sınıfı (B, C) öğrendiklerini 5. sınıf öğrencilerine şiir yazarak ifade ederken diğer uygulama sınıfı (A) öğrendiklerini özet yazarak ifade etmiştir. 5. sınıf öğrencileri yazılan şiirleri değerlendirerek, yazan bireylere yazılı geri dönüt vermişlerdir. Şiir yazma aktivitesini gerçekleştiren öğrencilerde 5. sınıf öğrencilerinin değerlendirmelerinin ışığında, verilen yazma aktivitelerini tekrar gerçekleştirmişlerdir. Özet yazan sınıf (A) öğrencileri de yine ünite sonu sorularını çözmüşlerdir. Yazma aktivitesi gerçekleştirilmeden önce 1. ve 2. aşamada öğrencilere konu tabanlı olan ön test, yazma aktivitesi gerçekleştirildikten sonra da son test olarak uygulanmıştır. Yazma aktivitesi gerçekleştirildikten sonra ön-test olarak da uygulanan son-test envanterinin verileri 1. aşamada mektup yazma aktivitesini gerçekleştiren grubun (C) özet yazma aktivitesini gerçekleştiren gruptan (A, B) istatistiksel olarak daha başarılı olduğunu göstermiştir. 2. Aşamada da şiir yazma aktivitesini gerçekleştiren grubun (B, C) özet yazma aktivitesini gerçekleştiren gruptan (A) küçük ve orta etki boyutunda farklılığa sahip olduğu belirlenmiştir. Söz konusu bu farklılık şiir yazan grup lehinedir. Kendileriyle yapılan görüşmelerde 1.aşamada özet, 2. aşamada şiir yazma aktivitelerine katılmış öğrenciler şiir yazmanın; 1. aşamada mektup 2. aşamada şiir yazma aktivitelerine katılmış öğrenciler mektup yazmanın iletişim kurma, yorum yapma ve hatırlama yeteneklerini daha çok geliştirdiğini ifade etmişlerdir. Yapılan anketlerden elde edilen veriler de bu sonucu desteklemektedir. The aim of this study is to investigate the effects of using different writing to learn activities on students' science achievement. The research is a quasi-experimental one carried out within three different classes with total of 101 sixth grade students and a teacher in a school located in the Eastern part of Turkey. The study was carried out in two stages. In the first stage, the students in two classes (A, B) expressed their learning by a summary writing whereas students in the other class (C) expressed their learning by a letter writing to the 5th grade students. 5th grade students gave feedback to the students. The students who performed the activities of letter writing reworked the letters within the lights of 5th grade students? feedbacks. All sections were administrated the post-test. In the second stage, the students in two classes (B, C) expressed their learning to the 5th grade students by poem writing whereas students in the other class (A) expressed their learning by a summary writing. The 5th grade students gave feedback to the students. The students who completed the poem writing activity reworked the same writing activities within the lights of feedback by 5th grade students. The students who wrote the summaries answered the questions at the end of the unit. Upon completion of final version of the writing assignment unit based post-test was implemented. At the end of the implementations semi-structured interviews and questionnaire were carried out with students of B, C classes. Results pointed out that students in class C scored significantly higher than A, B classes on the post-test measure in first stage. In the second stage, no statistically significant differences among class A, B, and C were found but there are differences among these classes according to effect size calculation. Classes B, and C have small and medium effects when they are compared to the class. Further, students? interviews pointed out the fact that students who wrote not only poem but also summary is belived poem writing, and students who wrote not only poem but also letter is believed letter writing help them develop better communication skills, and remember what they have learned. The data of questionaire supported these results.
Collections