Şeker (Diyabetes melltus) hastalarının eğitiminde basılı eğitim araçlarının etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
-25- Ö Z E T Şeker hastalarının eğitim gereksinimi karşılamak amacıyla bir el kitabı geliş t iri İmiş t ir.Bu amaçla geliştirilen el kitaba» nın adı «Şeker Hastalığı ile Normal YaşamNdır. Bu kitabın etkililiğini saptamak için bir araştırma yapılmış tır. Araştırma, Sosyal Sigortalar Kurumu Ankara Hastanesi dahiliye kliniklerinde yürütülmüştür. Araştırma için fiç deney grubu ve 1 kontrol grubu alınmış tır. He rbir grubu şeker hastası olan 20' şer kişilik erkek denekler oluşturmuştur.Bütün gruplara ön ve son bilgi testi uygulanmıştır. Birinci deney grubuna yanlız kitap ( Şeker Hastalığa ile Nor mal Yaşam) veri İmiş tir.tkinei deney grubuna sözel eğitim uygulanmış* tir.Eğitimin içeriği, Şeker hastalığı ile Normal Yaşam adlı kitabın içeriği ile aynıdır. Üçüncü deney grubuna sözel eğitimin yanısira kitap verilmiştir./Kitap+sözel eğitim) Kontrol grubuna sözel eğitim yapılmamış ve kitap da verilmemiştir. 3 deney grubundan herbirine farklı metodlar ile eğitim yapıl- mıştır.Bu metodlardan hangisinin daha etkili olduğunu saptamak için deney gruplarının son test ortalamalarının karşılaştırılması yapıl mıştır. Kitap ile eğitim yapılan grupla yalnız sözel eğitim yapılan grup arasında istatistiksel yönden önemli bir farklılık saptanama mış tır. He m kitap verilip hemde sözel (bireysel)olarak eğitim yapılan grup (3.grup)yalnız kitap verilen gruba nazaran daha etkili bulun muştur. Kitap ile eğitim yapılan kişilere aynı zamanda sözel eğitim yapılmasının eğitimin etkililiğini artırdığa saptanmıştır.
Collections