İslam Hukuku`nda sermaye ve sermaye hareketleri (sermayenin oluşumu, birleşmesi ve bütünleşmesi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETslam Ekonomisi, halkın sosyal refahını arttırmayı amaçlayan, dağıtım temelli,piyasanın kendi şartlarında oluştuğu bir sistemdir. Sistem içersinde yeniden dağıtımısağlayan bir kurumu (merkezi) barındırdığı için bu sisteme ? slami Yeniden DağıtımEkonomisi? denir. Bu kurum ?Beytu'l-Mal? diye isimlendirilir.slam Hukuku'na göre sermaye, ticari veya yatırım amaçlı para yada parayadönüştürülmesi mümkün olan mal olarak kabul edilmektedir.slam Hukuku'nda sermaye bir üretim faktörüdür, sonradan üretilmiştir,bizatihi üretken değildir.Sermaye birikiminde temel unsur emektir. Sermaye stoku (birikimi) tasarruflaoluşur, yatırım ile gelişir.slam Hukuku'nda sermaye gelirlerinden kar ve kira kabul edilmiş, faiz iseyasaklanmıştır. Kar için belli bir sınır konmamıştır. Sermayenin giderlerindensimsarlık ve komisyonculuk hoş görülmemiş, ikramiye ve tazminatlar kabul edilmiştir.slam Hukuku'na göre sermaye birleşmeleri aracılığıylaşirketlergerçekleştirilir. En çok uygulanan şirketler Muşaraka ve Mudarebe'dir. Ortaklargerçek kişiler olabileceği gibi beytu'l-mal de olabilir.slam Hukuku'nda sermayenin büyümesine ve sahibinin elinde bir güç halinegelmesine izin verilmez. Getirilen dağıtım tedbirleriyle topluma tekrar dağıtılır.slam Hukuku'nda dış ticaret kabul edilir. Gümrük vergisi konusunda slamülkeleri arası ticarette zekât dışında bir kesinti, vergi alınmamakta, yabancı ülkelerleyapılan ticarette ise mütekabiliyet esası gereği bir kesinti uygulanmaktadırKüreselleşme dediğimiz sermayenin serbest dolaşımını esas alan biruygulamaya ise devletin güvenliği ve Müslüman toplum yapısını zedelemeyecekoranda izin verilir SUMMARYIslamic economy is a system which was formed by public?s own conditions isdistribution based and aims to increase the social peace and has foundation ofdistribution. It is called as ?Islamic Redistribution Economy? because there is aninstitution which provides redistribution. The main institution is named ?Baytu?l-Mal?.In Islamic law rights the capital is accepted as the money with the aim ofcommercial or investment or property which is possible to be transformed into money.In Islamic law rights the capital is a production agent, it was producedsubsequently, and it is not productive itself.The major element in capital accumulation is labor. The capital accumulation isformed in disposition and is developed with investment.In Islamic law rights, profit and rent are accepted from the capital?s incomes butinterest is forbidden. There is not a specific limit for profit. From the capital?s expenses;being a commission agent or brokerage are not accepted but indemnities and premiumsare all right.According to Islamic law rights the capital unions are realized by the companies.?Musharaka? and ?Mudaraba? are the companies which are mostly carried out.Thepartners can both be the people and Baytu?l-Mal.The capital is not allowed to get developed or to be a power for its owner. It isre-scattered to the public by the distribution actions.In Islamic law rights are considered as foreign trade. At the point of customs tax,tax is not taken in the trade between Islamic countries, the essence of reciprocity iscarried out for the foreign countries.Globalization, which takes the free circulation of the capital as essence, is onlyallowed when the safety of state and the social form of Muslim Society are notdestroyed.
Collections