L`eternité et l`immortalité chez Spinoza
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Spinoza, Etika'nın son bölümünde oldukça zorlu bir geçiş yapar vezihin ebediliğini ileri sürer. Zihnin ebediliği kavramı, burada doğrudandoğruya öğretinin asli amacı olan erdem ve kutlulukla bağlantılıdır. Ancakbedenin çözülüp dağılmasından sonra geriye bir parçasının kalmasıylailgili önerme, zihin-beden paralelizmi ve bireyleştirici unsur olarak bedenanlayışı gibi öğretinin diğer temel ilkeleriyle çelişkili görülmüş, hatta kimiyorumcular tarafından bir ruh ölümsüzlüğü savunusu olarak alımlanmıştır.Amacımız, Ruh Ölümsüzlüğü tartışmasını Spinoza'nın mirasçısı olduğuYahudi dinsel-felsefi geleneği ve Marrano tarihsel deneyimi bağlamlarındadeğerlendirdikten sonra Zihin Ebediliği kavramını ontolojik (Süre-Ebediyet), fizik-psikolojik (bellek-imgelem-zihin), epistemolojik (bilgitürleri) ve etik (kederli tutkuların yerini alan Zihinsel Tanrı Sevgisi)içerimleriyle ortaya koymak ve Spinozacı Ebediyet mefhumunun kişiselbir ölümsüzlük inanışından nasıl ayrıldığını serimlemektir. This study aims at discussing a highly controversial subject in thework of Spinoza. In the last part of Ethics Spinoza puts forward theeternity of the mind. This concept is in fact, strictly related to the ultimateobjective of the doctrine i.e. to virtue and blessedness. However, the ideaaccording to which an eternal part of the mind remains after the demise ofthe body, has been considered contradictory with regards to other mainpremises of the system as body-mind parallelism and body as the principleof individuation. Spinoza?s Eternity has even seen by some interpreters, asa defense of the immortality of the soul. Our mains goals are, firstly toexamine the immortality of the soul within the contexts of Jewishreligious/philosophical tradition and of the historical experience ofMarranos, then to study the concept of eternity of the mind with itsontological (Duration-Eternity), physical-psychological (memory,imagination, understanding), epistemological (kinds of knowledge) andethical (Intellectual Love of God replacing the passions of sorrow)implications, thus to demonstrate how the eternity of the mind differs fromthe classical doctrines of personal immortality.
Collections