La presse magazine dans les groupes de médias et dans les médias indépendants en Turquie
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de bugün dergi yayıncılıgı sektörü, yogunlasma derecesi yüksekpazar yapısı, düsük tirajlar ve yetersiz reklam gelirleri çemberinde sıkısıp kalmıs,gelismis ülkelerdeki gazeteleri geride bırakan gelisim rüzgarını yakalayamamıstır.Söz konusu çalısmanın amacı dergi yayıncılıgı sektörünün yapısını, pazar kosullarınıincelemek, gerek pazarın büyük bölümünü elinde bulunduran grupların gerekseonların karsısında varlıklarını sürdürmeye çalısan bagımsız isletmelerin yasadıgısorunları tartısmaktır.Anahtar kelimeler : Medya, Dergi Yayıncılıgı, Pazar Yapısı In Turkey, magazine printing sector is in difficulty with the problem ofstructure of market which is highly concentrated, low circulation andinsufficient advertising income. Because of these problems the market isnot advanced as developed countries. This research?s aim is to detect thestructure of magazine printing and its competitive market conditions. Thesecond objective is to discuss the economic problems of the magazineprinting sector either the great groups or the independent media.Keywords :Media, Printing Industry, Market
Collections