La négativité et la violence Chez Sartre
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde, Ego'nun Aşkınlığı, Heyacanlar Kuramı Taslağı, Varlık ve Hiçlik,ve Ahlak için Defterler adlı çalışmaları kapsamında, Sartre'ın ilk dönem teorik veetik düşüncesi, şiddet kavramı etrafında ele alınmaktadır. Söz konusu tez, genelolarak şiddetin ontolojik imkânı ve bunun ?kendi-için?e özgü olumsuzluklailişkisi üzerinde durmaktadır. Sartre'ın ilk dönem etiği ile ontolojisi arasındakiilişki, ?ontolojik yasallık? kavramı üzerinden açıklanmaktadır. Bu teze göre genelolarak intotantiklik, yani kendini kandırma (mauvaise foi), ciddiyet ruhu (esprit desérieux) ve işbirlikçi düşünce (réflexion complice) gibi Sartre'ın ahlâkdüşüncesinin merkezindeki kavramlar, ontolojik bir yasallığın ihlali olarakanlaşılabilir ve bu yasallığın kaynağında da özgürlüğü, indirgenemez bir olmaprojesi şeklinde kuran değer ve onun idealitesi bulunmaktadır.Anahtar kelimeler : Şiddet, Tutku, Kendi-için. Biyoteknoloji, insanlığa gen aktarımı yoluyla canlı organizmalarınniteliklerini değiştirebilme gücünü vermekte ve doğal süreçler ile gerçekleşmesimümkün olmayacak biçimde, bir canlının genetik özelliklerinin diğer bir canlıyaaktarılabilmesini olanaklı kılmaktadır. Biyoteknolojinin tarıma, üreticilere vetüketicilere sunduğu olanaklar, aynı zamanda insan, hayvan ve bitki sağlığı vehayatı üzerinde oluşturabileceği riskleri de gündeme getirmektedir. Tarımsalbiyoteknoloji ürünleri olan genetiği değiştirilmiş organizmalar, tartışmalarınodağını oluşturmaktadır. Genetiği değiştirilmiş organizmalara ilişkin yapılanbilimsel çalışmaların çeşitliliği ve bunların güvenilirliği konusunda bilimçevrelerinde kesin bir yargıya henüz ulaşılamamış olması, biyoteknolojiuygulamalarının oluşturabileceği risklere karşı etkin ve orantılı önlemlerinalınmasını gerektirmektedir.Anahtar kelimeler : Avrupa Birliği, genetiği değiştirilmiş organizmalar, gıdagüvenliği.
Collections