La qualité de service du commerce mobile
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mobil teknolojilerin gelişmesi ve kullanımlarının yaygınlaşması mobil ticaretin önemini her geçen gün artırmaktadır. Bu çalışma, Mobil Ticaret'in kalite kriterlerinin belirlenmesi ve mobil ticaret sitelerinin hizmet kalitelerinin ölçülmesi ve karşılaştırılması üzerinedir. Çalışma, günümüzde mobil ticaretin en yoğun uygulandığı alanlardan biri olan mobil içerik siteleri üzerine yapılmıştır. Kapsamlı bir literatür araştırmasının ardından, Delphi metodu ile Mobil sektörde bulunan alan uzmanlarının görüşlerinden faydalanılmıştır. Alan uzmanlarına, literatür çalışmaları ve birebir görüşmeler sayesinde belirlenen 12 kalite kriterinin ağırlıklarının verilmesi istenmiştir. Kriterlerin ağırlıkları belirlendikten sonra, alan uzmanları mobil içerik pazarında hizmet veren 7 mobil ticaret sitelesini belirlenen kalite kriterlerine göre değerlendirmişlerdir. Çalışmanın sonunda mobil ticaret siteleri arasında bir sıralama yapılmasıyla kalınmamış aynı zamanda yapılan derinlemesine analizle sitelerin daha ön sıralara yükselmeleri için hangi alanlarda geliştirme yapmaları konusunda da öneriler verilmiştir. The improvement in mobile technologies and the increase in their usage the mobile commerce became more and more important. The purpose of this study is to evaluate service quality of m-commerce sites. It has been decided to focus on mobile commerce of mobile content sites since they are one of the main fields where m-commerce is intensively used. After compiling significant information from the related literature, a Delphi panel was assembled by selecting a group of experts who has significant knowledge about m-commerce and wireless communication. The panel was requested to indicate the weights of the 12 criteria defined by the literature review and interviews with the field experts. After three separate rounds of the Delphi survey the final values of weights are defined. The field experts then were asked to evaluate seven sites of mobile commerce according to the quality criteria. At the end of the study not only a ranking has been done but also recommendation has given to the m-commerce companies in order to improve their quality performance.
Collections