La possibilité d`un domaine éthique dans les oeuvres de jeunesse de Marx
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Marx'ın kapitalist mekanizmanın işleyişini incelerken bir ahlakçı olarak algılanmamak için gösterdiği çaba ve ?ahlak? nosyonuna ilişkin görüşleri, insanların sosyal, politik ve ekonomik örgütlenmelerini ele alışındaki ahlakdışı görünümün bir kanıtı olarak değerlendirilir. Burjuva ahlakını kıyasıya eleştiren Marx bir yandan da politik ekonomi ve spekülatif felsefenin kategorilerini tamamen farklı bir bakış açısıyla yeniden kurar. Söz konusu alanların kavramlarını ele alırken aldığı konum, söyleminin etik bir temeli olduğunun, en azından etik bir boyutundan söz edilebileceğinin kanıtı olarak da sunulur. Bu çalışma, böylesi bir önermenin doğruluğunu araştırmayı hedeflemektedir. Bu amaçla, Marx'ın 1841 ? 1848 yılları arasında yazmış olduğu eserlerinde tarih, yabancılaşma, özgürlük ve çalışma gibi anahtar kavramların marksçı yeniden kuruluşu incelenecek ve bu eserlerde etik bir boyutun olanağı tartışılacaktır. Marx?s considerations regarding the notion of ?morals? and the efforts he made for not being considered as a moralist are frequently evaluated as being proofs of an amoral perspective within his analysis of the social, political and economical organisation of human beings. Marx on the one hand critiques severely the bourgeois morals and on the other hand, he reconstructs the categories of political economy and those of speculative philosophy. Marx?s perspective which manifests itself with the reconstitution of the categories in question can be interpreted as proofs of an ethical foundation or aspect of his discourse. The objective of this work is to investigate the legitimacy of such an argument through an analysis of the Marxian reconstitution of the key concepts such as history, alienation, liberty and labour in his works written during 1841 ? 1848.
Collections