Show simple item record

dc.contributor.advisorDellaloğlu, Besim Fatih
dc.contributor.authorÇinar, Sinan
dc.date.accessioned2020-12-30T08:33:14Z
dc.date.available2020-12-30T08:33:14Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/500438
dc.description.abstractBu tezin konusunu sanat ve felsefe arasındaki ilişkinin niteliği oluşturmaktadır. Adorno estetiği üzerinde durduğumuz ilişkiyi düşünmek bakımından tezin temel çıkış noktası olarak seçilmiştir. Sanatı, özellikle modern sanat deneyimlerini felsefece değerlendirmek nasıl mümkün olacaktır? Modern akılsallaşma süreçleri çerçevesinde estetik disiplini ne şekilde varkalmaya çalışacaktır. Bu tezde bu tipten soruların yanıtının Adorno estetiğinde hakikat içeriği mefhumuyla yanıtlanmaya girişildiği gösterilmeye çalışıldı. Felsefe, eserlerin hakikat içeriğini yorum faaliyeti ile ortaya koymaya çalışacaktır. Bu anlayışta genel olarak sanat anlayışından vazgeçip eserlerin bizzat kendilerinin değerlendirilmesi önem kazanacaktır. Adorno bu tezin temelindeki Estetik Kuramı adlı metninde biçim, mimesis ve otonomi gibi estetik kategorileri tekil sanat eserlerini değerlendirmek için dönüştürmeye kalkışmıştır.
dc.description.abstractThis thesis focuses on the nature of relation between art and philosophy. Adorno?s aesthetics was choosen as a main text in order to understand this relation. How is it possible to take into consideration, in a philosophical way, art namely modern art experiences? In what ways does Aesthetics as a discipline survive in a framework motivated by rationalization process. In our thesis, we tried to show that the concept of truth content in his aesthetics will be held as reponses to those we question. Philosophy will find truth content of works of art by way of interpretation. In this conception we renounce the concept of art in general and we tend to understand works of art themselves. Adorno in his Theory Aesthetics on which our thesis focuses tried to transform the aesthetical categories such as form, mimesis, autonomy in order to understand individual work of arts.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleLe contenu de verité dans l`esthétique d`adorno
dc.title.alternativeAdorno estetiğinde hakikat içeriği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmModern art
dc.subject.ytmPhilosophy
dc.subject.ytmArt philosophy
dc.subject.ytmAdorno, Theodor
dc.subject.ytmAesthetics
dc.identifier.yokid356869
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid258139
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess