Le carnavalesque dans le Gargantua de Rabelais: le cas de `L`Abbaye de Thélème`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bugüne kadar gerek Rabelais ve gerekse eserleri, özellikle ?Gargantua? üzerinde yapılan çalışmalar incelendiğinde; onların daha ziyade farklı açılardan araştırıldıkları ve eserin karnavalesk dokusunun göz ardı edildiği görülmüştür. Bu farkındalıktan hareketle çalışmanın amacı `Thélème Manastırı' olgusunun eserdeki işlevini ve bu konudaki ağırlığını karnavalesk bir gözle değerlendirmektir. ?Karnavalesk? kavramı bugüne kadar çok sayıda edebi ve felsefi çalışmaya ışık tutmuştur. Bu kavram bize; XVI. yüzyıl Avrupası'nda gülme ve gülmeye ilişkin formların ne denli önemli olduğunu ve bu yüzyıldaki işlevlerini açık bir şekilde anlatır. Bu yaklaşım içerisinde, Rus edebiyat kuramcısı Mikhaïl Bakhtine'in Ortaçağ karnavallarını inceleyerek oluşturduğu karnavalesk kavramını, XVI. yüzyıl Avrupası'nı en iyi biçimde özetleyen bir yazarın ve onun bir eserinde izini sürmenin daha doğru olacağını düşündük. Bu amaçla, François Rabelais ve onun ölümsüz eserlerinden biri olan ?Gargantua?nın çalışmada araştırılan problem için biçilmiş kaftan olduğuna inanıyoruz. ?Rabelais'nin Gargantua'sında Karnavalesk: `Thélème Manastırı' Olgusu? başlıklı (adlı) bu çalışma; karnavalesk kavramının `Thélème Manastırı' olgusunda var olup olmadığını tartışmaktadır. Çalışma üç kısımdan oluşmaktadır: Birinci kısım problemin arka planına ayrılmıştır. İkinci kısım problemin tartışıldığı kısımdır. Üçüncü kısım ise problemin çözümüne ayrılan ?Sonuç? kısmıdır. Bu kısımda çalışmada ortaya konulan problemin neden-sonuç ilişkisi bağlamında genel bir değerlendirmesi yapılmıştır. Bu çalışma ile daha çok edebi konulardaki araştırma ve incelemelerde ele alınan karnavalesk imgelerin felsefi konulardaki çalışmalarda da incelenmesine katkıda bulunulmak istenmiştir. The analyses of Rabelais and his work ?Gargantua? have been focused on many points rather than carnivalesque structure of the work. However the aim of this study is to mention the function and evaulate the power of the fact of `The Abbey of Thélème? in ?Gargantua? from the carnivalesque point of view. The term ?Carnivalesque? sheds light on various literary and philosophical studies. This term both refers the significance of the forms of laughing and explicates the function of laughing in XVI.Century Europe. Besides, when the said century is accepted as the critic of previous century in terms of this concept, it reminds and glorifies the critical role of 'laughing'. Following Mikhaïl Bakhtine, a Russian literature theorist who perfectly formed the concept of carnivalesque by analysing Middle Age carnivals, I think it is better to search this concept in a work summarizing the XVI. Century Europe. For this purpose, François Rabelais and one of his everlasting works ?Gargantua? reflects what we emphasize in this study. This study, titled ?Carnivalesque in Rabelais? Gargantua: `Fact of The Abbey of Thélème'?, aims to discuss whether or not carnivalesque concept can be properly attributed to the fact of `The Abbey of Thélème?. The study is composed of three parts. The first part is about the background of the problem. The second part of this dissertation includes the theoretical discussion of the problem. ?Conclusion? is the third part of this study.
Collections