Nation branding as one of the new branding strategies: The case of Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bugünün dünyasında, küreselleşme sadece firmalar arasındaki rekabeti değil, aynı zamanda uluslar arasındaki rekabeti de sembolize etmektedir. Bu anlamda, önümüzdeki dönem, ülkeler için çok daha zor ve rekabet dolu geçecek gibi görünmektedir. Bu yeni düzen, ulusları kazananlar ve kaybedenler olarak mevcut ulus markalarına göre ikiye bölecek gibi görünüyor. İşte bu noktada ulus markalama, ulusların imajını yönetmek için önemli bir kavram haline gelmektedir. Bu tezin amacı ise, Türkiye'yi geleceğin potansiyel ulus markası olarak kabul ederek, Türkiye'nin ulus marka dinamiklerini araştırmak ve incelemektir. In today's world, globalization symbolizes competitiveness which is not only between companies but also nations. It seems that the future will become more difficult and competitive for nations. The future is a sign that the new order will divide nations as winners and losers according to their nation brand status. At this point, nation branding can be seen as an important concept to manage the image of nations. The objective of this thesis is to study the nation brand dynamics of Turkey by assuming Turkey as a potential future nation brand.
Collections