Sürdürülebilir tüketim açısından giysi satın alma-elden çıkarma davranışında güdüsel satın alma ve materyalist eğilim ilişkisi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mevcut araştırmada öğrencilerin bireysel özelliklerinden olan güdüsel satın alma eğilimleri ve materyalist eğilimleri ile sürdürülebilir giysi tüketim davranışları arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Buna ek olarak öğrencilerin demografik özelliklerinden cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi, yaş ve aylık bireysel gelir düzeylerine göre güdüsel satın alma eğilimleri, materyalist eğilimleri ve sürdürülebilir giysi tüketim davranışlarına yönelik farklılıklar araştırılmaktadır. Sürdürülebilir bir çevre yaratılmasında tüketicilerin rolü çok büyüktür. Bu bağlamda tüketicilerin bireysel özellikleri ve davranışları arasındaki farklılıkların demografik değişkenler yoluyla incelenmesi bu konuda teşviklerin yaratılmasına büyük katkıda bulunabilir.Bu amaçlara yönelik araştırma bulguları, öğrencilerin malları ve edinimini hayatta tatmin ve refah için zorunlu görme ile malları ve bunların edinimini hayatının merkezine koyma eğilimi arttıkça çevreye karşı sorumlu giysi satın alma davranışının azaldığını göstermektedir. Öğrencilerin kendilerinin ve diğerlerinin başarılarını edinilen malların sayı ve kalitesiyle yargılama eğilimindeki artış ise giysi atma davranışını arttırmaktadır. Güdüsel satın alma eğiliminin sürdürülebilir giysi tüketimiyle ilişkisine yönelik bir araştırmaya literatürde rastlanılmamıştır ve dolayısıyla bu konunun henüz araştırılmadığını ortaya koymaktadır. Buna en yakın araştırma Joung'un `Materialism and Clothing Post-Purchase Behaviors` adlı araştırmasıdır. Bu yüzden mevcut araştırma ileriki araştırmalara ışık tutacak niteliktedir. In this research, student's individual characteristics as impulsive buying and materialist tendency and their relation with sustainable apparel consumption behaviour has been examined. Beside this purpose, it is also researched whether there is any difference between student's impulse buying tendency, materialistic tendency and sustainable apparel consumption behaviour according to demographics such as gender, maritual status, education, age and monthly personal income. Consumers play an important role in creating a sustainable environment. In this context, the difference in consumer's individual characteristics and behaviours with respect to demographics would contribute highly in creating incentives in this matter.Referring to those aims, findings of the research shows that as the tendency of viewing possessions as essential for satisfaction and well-being in life and placing possessions and their acquisition at the center of their lives increase, a decrease in environmentally responsible apparel purchase behaviour is seen. Also an increase in the student's tendency to judge their own and others' success by the number and quality of possessions accumulated leads to an increase in clothing discard behaviour. Examining the literature on impulsive buying and sustainable clothing consumption relation showed that it is a context that hasn't been researched yet. Still, the closest is the Joung's research entitled `Materialism and Clothing Post-Purchase Behaviors`. Therefore, present research is expected to shed valuable insides for future research.
Collections