Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztek, Mehmet Yaman
dc.contributor.authorYiğit, Dilara
dc.date.accessioned2020-12-30T08:28:15Z
dc.date.available2020-12-30T08:28:15Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/499156
dc.description.abstractMüşteri İlişkileri Yönetimi, işletme kaynaklarının etkin kullanımı için müşteri ilişkilerini düzenleyen sistematik bir yaklaşımdır. Müşteri İlişkileri Yönetimi sürecinde bilgi sistemlerinin, özellikle veri tabanları ve veri madenciliğinin kullanımı, müşteri ile işletme arasında veriler aracılığı ile köprü kurulmasını sağlamış, anlamlandırılan veriler sayesinde pazarlama kararları çok daha hızlı ve tutarlı alınır hale gelmiştir.Yapılan bu çalışmada, ayrılma eğilimli müşterilerin tahmin edilmesini sağlayacak olan model, perakende sektöründe bir işletmenin müşteri verilerine uygulanmış ve modelin başarısı ölçülmüştür. Çalışmanın amacı, ayrılma eğilimli müşterileri tahmin eden bir model bulunmasıdır. Bu nedende, perakende sektöründe hizmet veren işletmenin mevcut verileri incelenmiş, model için uygun veriler belirlenmiş, veri tipleri ve amaca uygun algoritmalar verilere uygun veri madenciliği araçları aracılığı ile uygulanmış ve çıkan sonuçlar mevcut veriler ile karşılaştırılarak modelin doğruluğu ölçülmüştür.
dc.description.abstractCustomer relationship management is a systematic approach to managing customer relationships for effective use of business resources. In the process of Customer Relationship Management, the use of information systems, especially databases and data mining, bridging between customers and business via data has made it possible to make marketing decisions much faster and consistently, with meaningful data.In this study, the model which is forecasting the customers who tent to churn, was applied to the customer data of a firm in the retail sector and the success of the model was measured. The aim of the study is to find a model that forecast the customers who are tend to churn. For this reason, the current data of the firm serving in the retail sector was examined, the appropriate data for the model was determined, the data types and the appropriate algorithms was applied through the appropriate data mining tools, and the accuracy of the model was measured by comparing the results with the available data.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMüşteri ilişkileri yönetimi, veri madenciliğinin müşteri ilişkileri yönetiminde kullanımı ve bir uygulama
dc.title.alternativeCustomer relationship management, usage of data mining in customer relationship management and an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmData mining
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmCustomer relationship
dc.subject.ytmCustomer relationships management
dc.identifier.yokid10151058
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475495
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess