Toplu beslenme servislerinde çalışan personel için geliştirilen hijyen eğitim programının bilgi tutum ve davranışlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Bilkent Üniversitesi Kafeteryaları ile Gülhane Askeri Tıp Akademisi ve Tıp Fakültesi Mutfaklarında çalışan personelin hijyen bilgi düzeyi ile tutum ve davranışlarını ölçmek ve bu konuda hazırlanan ve uygulanan eğitim paket programının, bilgi, tutum ve davranışlar üzerindeki etkisini saptamak amacıyla yapılmıştır. Deneklerin hijyen bilgi puanları eğitim öncesi, eğitim sonrası eğitimden ve iki ay sonra ölçülmüş, eğitim öncesi 10.971 olan ortalama hijyen bilgi puanı eğitim sonrası 17.286'ya yükselmiş iki ay sonrada 17.286 olarak saptanmıştır. Eğitim öncesi ve eğitim sonrası hijyen bilgi puanları karşılaştırıldığında aradaki fark istatistiksel olarak önemli bulunmuştur. Hazırlanmış olan hijyen eğitim paket programının deneklerin hijyen bilgi puanlarını yükselttiği eğitim sonrası ve iki ay sonraki puanlar arasında fark olmaması da eğitimin kalıcılığının devam ettiğini göstermektedir. Eğitimin deneklerin tutum ve davranışları üzerinde etkisine bakıldığında bütün tutum ve davranışlarda olumlu yönde bir gelişme saptanmış, ancak bu olumlu gelişmelerin bir kısmı istatistiksel olarak önemsiz bulunmuştur. Araştırma bulgularına göre, toplu beslenme servisinde çalışan personele periyodik aralıklarla eğitim verilmesi ve rutin denetimlerle bilgi, tutum ve davranışlardaki olumlu gelişmelerin pekiştirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. 56 This study was carried out to evaluate the hygiene knowledge and behaviours of the personnel who work in the kitchens of Bilkent University and Gülhane Military Medical Academy and Medical School. The study also aimed to determine the effectiveness of a hygiene training program package. Hygiene knowledge of the subjects were evaluated by a test before and after the training. The evaluation was repeated after two months of the training. Test results were 10.971, 17.286 and 17.286 points respectively. The difference between pre and post test were statisticaly important. This difference shows the effectiveness of the training programme and it can be concluded that the effectiveness was permanent for 2 months after the training. The impact of training programme on the behaviour were also considerable. Many possitive behaviours were observed after the training but some were not statistically important. 57
Collections