Hastane eczacılığı hizmetlerinde performans geliştirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hastane Eczacılığı Hizmetlerinde Performans Geliştirme, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Eczacılık İşletmeciliği ve Mevzuatı Programı Doktora Tezi, Ankara, 2001. Bu araştırmanın amacı; `Eczacılık Hizmetleri Değerlendirme Kriterleri` modeli ile hastane eczacılığı hizmetleri performansını değerlendirmek ve bu modeli performans gekştirilmesine dönük olarak önermektir. Modelde yer alan 19 kriterin geliştirilmesinde; JCAHO 1997 akreditasyon standartları, JCI 1996 hastane standartları, TSE 1997 hastane standartları, bölüm 18, eczacılık hizmetleri ve bilimsel literatürden yararlanılmıştır. 19 kriter 6 ana başlıkta tanımlanmıştır: Organizasyon ve Yönetim; Genel Politika ve Prosedürler; Yürütme ve Kadro; Tesis, Ekipman ve Malzeme; Hasta Bakımı ve Bakımın Sürekliliği; Eğitim. `Eczacılık Hizmetleri Değerlendirme Kriterleri` ile 4 farklı hastanenin, hastane eczacılığı hizmetleri değerlendirilmiştir. Yatan hasta ilaç isteklerinin karşılanması süreçleri gözlenmiş, hastane baş eczacılarına, eczacılara ve diğer eczane personeline yüzyüze anket uygulanmıştır. Hastaneler genel değerlendirmede, kriterlerle uyumsuz bulunmuşlar ve 1 puan almışlardır (Kruskal Wallis Varyans Analizi X2= 0.00 p> 0.05). Araştırmanın bulgularına göre; hastane eczacılarının hasta bakımına ve tedavisine olan kalkılan iyileştirilmelidir. `Eczacılık Hizmetleri Değerlendirme Kriterleri` hastane eczacılığı hizmetlerinin minimum standartları olarak önerilmektedir. Anahtar kelimeler: Hastane eczacılığı, hizmetler, akreditasyon, standardizasyon, performans, sürekli iyileştirme, yönetim, organizasyon, ilaçlar, eczacılar. Performance Development For Hospital Pharmacy Services, Institute of Graduate Studies (Health Science) of Hacettepe University, Pharmacy Management and Law PhD Programme, Ankara, 2001. The aim of this study is to evaluate performance of hospital pharmacy services by using `the model of pharmaceutical services evaluation criteria` and to suggest this model for performans development. There are ninetheen criteria in this model. JCAHO 1997 accreditation standarts, JCI 1996 standarts for hospitals, TSE 1997 hospital standarts, chapter 18: pharmacy and the scientific literature were used for developing these 19 criteria 19 criteria were determined under the six main headings; Organization and Management; General Policy and Procedures; Staffing and Administration; Facilities, Equipment and Supplies; Patient Care and Continuity of the Care; Education. Four different hospital pharmacy services were evaluated by the model of `pharmaceutical services evaluation criteria `. Dispensing process of inpatients' drugs requests were observed, and a face-to-face questionnare was applied to pharmacy directors, pharmacists and the other pharmacy employees. Hospitals did not comply with the criteria, having 1 point (Kruskal Wallis Variance Analyze X2=0.00 p> 0.05). According to this study findings; hospital pharmacies' interventions to patient care and patients' drug therapies needs to be improved. `The Model Pharmaceutical Services Evaluation Criteria ` can be suggested as minimun standarts for hospitals. Key words: Hospital pharmacy, services, accreditation, standardization, performance, continuous improvement, management, organization, drugs, pharmacists.
Collections