6-12 yaş aralığındaki çocuklara yönelik eğitici oyuncak tasarımı ve prototip imalatı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişim basamakları boyunca çocuğun hareketlerine düzen getiren, zihinsel, bedensel ve psiko-sosyal gelişimlerinde yardımcı olan, hayal gücünü, yaratıcı yeteneklerini geliştiren tüm oyun malzemeleri oyuncak olarak tanımlanmaktadır. İnsan gelişim dönemleri incelendiğinde, 6-12 yaş aralığındaki dönem `son çocukluk dönemi` ya da `ergenlik öncesi dönem` olarak da ifade edilmektedir. Bu dönemde çocuk, gördüklerini sıraya koyabilir, parçalara bölerken bütünü hatırlar ve yaptığı faaliyetleri kendi orijinal ifadesine dönüştürebilir. Bu çalışmada, 6-12 yaş dönemi gelişim özellikleri incelenmiş, bu yaşlarda ilkokula adım atan çocukların, gerek akademik gerekse sosyal hayattaki başarılarını engelleyen bir sorun olarak dikkat eksikliği ve hiperaktivite konusu ele alınmıştır. Bu yaş dönemindeki çocukların dikkat süresini uzatabilecek, duygu tanıma ve ifade etme yeteneklerini geliştirebilecek eğitici bir oyun ve bu oyun için gerekli oyuncak, sistematik tasarım yöntemleri kullanılarak tasarlanmıştır. Sonuç ürünün bilgisayar ortamında üç boyutlu modellemesi yapılarak, Makerbot üç boyutlu yazıcı kullanılarak prototipi üretilmiştir.Sonuç olarak, bu çalışma ile ortaya çıkan ürün son kullanıcı kitlesinin dikkatini yerli ürünlere çekilebilir ve oyuncak konusunda gerek yerli üretici firmaların gerekse tasarımcıların çalışmalarının sayısını arttırabilir. Ayrıca yeni ürün tasarımı sürecinde sistematik tasarım yönteminin uygulanması ile olası risklerin en aza indirilmesi hakkında örnek bir çalışma yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Eğitici oyuncak, 6-12 yaş, sistematik tasarım, hızlı prototipleme All kinds of game materials, which organizes child's movements and helps mental, physical and psycho-social developments and also improves imaginative and creatiave abilities, are called `toy`.When the human development periods are observed, 6-12 aged term is named `last childhood term` or `pre-adolescene period`. A child can put his/her ideas in order and can remember composing parts of whole while dividing. Also a child can orginally verbalise his/her activities during activities.In this study, growing characteristics of 6-12 age period is surveyed, attention deficit hyperactivity disorder problem, which block success of children who attend the elementary school both academically and socially, is tackled. A game and a toy is designed in order to extend children's attention durations and improve children's feeling recognition and expression abilities. Also, product is created by computer aided design and sample model is manufactured using a three-dimensional printer.In conclusion, the product obtained by this study can grape end user's attention on domestic products and increase affords of domestic producers and designers. In addition, this study is an example for reducing risks during the new product development prosess by using systematic aproach.ey words: Educational toy, 6-12 age, systematic design, rapid prototyping.
Collections