Show simple item record

dc.contributor.advisorTortum, Ahmet
dc.contributor.authorAvci, Berke Ersin
dc.date.accessioned2020-12-03T13:17:07Z
dc.date.available2020-12-03T13:17:07Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/49502
dc.description.abstractÜlkelerin ulaşım ağının yeterli düzeyde ve standartta olması gelişmişliğinin bir göstergesi olarak görülmektedir. Ülkemizde ağır taşıt trafiği her geçen gün daha da artmakta ve bu durum yol üst yapısında önemli problemlerin meydana gelmesine neden olmaktadır. Bundan dolayı karayolu yatırımının proje ve inşaat safhalarında en uygun çözümlerin üretilmesi gerekmektedir. Bu çözümler şöyle sıralanabilir; ekonomi, uzun kullanım ömrü, düşük bakım onarım harcamaları, yapım ve onarım süresinin kısa olması, çevre ile uyum, atık maddelerin kullanılabilmesi ve kalite kontrol işlemlerine uygun olma, gibi özelliklere sahip olmalıdır. Büyük bir çoğunluğunu karayollarında kullanılan araçların oluşturduğu, atık lastiklerle ilgili problemler her geçen gün hızla artmaktadır. Günümüzde, ömrünü tamamlamış taşıt lastikleri, bol olmasının yanında, değersiz bir atık konumundadırlar. Ayrıca; çevre kirliliğine sebebiyet vermekte ve insan sağlığı ile doğal dengeyi olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Bu sorunları ortadan kaldırmanın en etkin yollarından biri; atık lastiklerin yeniden işlenerek, endüstride farklı uygulamalarda kullanılmasıdır. Çeşitli uygulama alanları olan beton plakların mukavemet artırmasına yönelik katkılardan olan çelik tel donatı, yıllar boyu süregelen araştırmalar ve uygulamalar sayesinde dünya çapında bilinen bir teknoloji haline geldi. Bu tezde; genel anlamda atık lastiklerin özellikleri ve kullanım olanaklarıyla ilgili bilgiler sunulduktan sonra, özellikle rijit Üst Yapı imalatlarında kullanım potansiyelleri araştırılmıştır. Ayrıca çelik tel donatılı betonların genel özellikleri ve beton yol yapısında kullanılmasının getirdiği avantajlar üzerinde durulmuştur. Bu iki katkı maddesinin beraber çalışmasından elde edilen sonuçlar irdelenmiştir.Yaptığımız deneylerden elde ettiğimiz sonuçlar; Beton basınç ve yarma mukavemetinin atık lastik agregasının katkı miktarı arttıkça düşüş eğilimi gösterdiği, çelik tel donatının ise basınç ve yarma dayanımlarına pozitif etki sağladığı görülmektedir. Her iki katkının beraber çalışması neticesinde ise, çelik tel donatının atık lastik katkısının mukavemete olan olumsuz etkisini nötralize edebildiği sonucu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractExisting of the transportation network to adequate level and standard of countries are seen as indicator. Heavy vehicle traffic is increasing every passing day in our country and this situation appearing causes important problems at the highway superstructure. Therefore, at the project and construction phases of highway investment have to produce the most appropriate solutions. These solutions put in order as; economics, long using life, lower maintenance repair costs, the short duration of the construction and repair, harmony with the environment, use of waste materials and being eligible to quality control procedures, should contain features such as.The problems related to waste tires that created a large majority of the vehicles in the highways increase rapidly every day. Nowadays, vehicle tires that completed life, in addition to being abundant are position a worthless waste. Moreover, they cause environmental pollution, influence natural balance and human health in negative anywise. One of the most effective ways of eliminate this problem; waste tires were process again and used for different application in the industry.Steel Fiber Reinforced Concrete, was developed at the beginnig of the 60s and ongoing research and applications for years on types of wires has become a known technology throughout the World.İn this thesis; After presenting relevant informations about the properties and application facilities of waste tires in generally, especially investigated the potential use of rigid superstructure manufacturing. Besides, focused on the general characteristics of steel fiber reinforced concrete and the advantages of using concrete pavement structure. The results from these two additives working together are discussed.The results obtained from the experiments; Concrete pressure and splitting strenght shows the decreasing trend when the waste tire aggregate additive get increase, in case steel fiber reinforced procures positive effects to pressure and splitting strengths seen. İn consequence of both additives work together, steel fiber reinforced can notralize the negative effects to strenght from waste tire additive result come up.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleÇelik tel donatı ve atık lastik tozu katkılı rijit üstyapıların mukavemet yönünden analizi
dc.title.alternativeSteel fiber reinforced and waste tire dust contributed rigid superstructure resistance analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWaste tire
dc.subject.ytmReinforced concrete
dc.identifier.yokid10022306
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid346683
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess