Uçak bakım verilerinin güvenilirlik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojik gelişmelerle birlikte rekabetin artması sistemlerin durmaksızın çalışmasını zorunlu hale getirmiştir. Bu yaklaşım bakım konusuna giderek daha fazla önem verilmesine neden olmaktadır. Güvenilirlik analizleri bakım süreçlerinde kullanılarak sistemlerin ihtiyacı olan bakım süreçlerini belirlemektedir. Güvenilirlik merkezli bakım, bakım sürecinin planlanmasında önemli bir konumdadır. Güvenilirlik analizi yapılmadan önce arızalanma sürecini anlamak ve bakım planlanırken hangi hata türüne daha fazla ağırlık vermek için FMEA analizinin yapılması önemlidir. Birden fazla tamir edilebilen sistemlerin güvenilirlik analizi yapılırken model seçimi, arızalar arası süre için trend olup olmadığı, parametrik ve parametrik olmayan modele göre karar verilmektedir. Parametrik olmayan modele ortalama kümülatif fonksiyon ile ulaşılmaktadır. Parametrik modeller, homojen poison süreci, homojen olmayan poison süreci, yenileme süreci ve genelleştirilmiş yenileme süreçleri gibi stokastik sayma süreçlerini içermektedir. Bu tez çalışmasında, tek pervaneli eğitim uçaklarının pervane ünitesi için FMEA analizi yapılarak potansiyel hatalar puanlanmış ve kritik seviyede olanlar belirlenmiştir. Kritik seviyede olan potansiyel hatalar için önerilen önlemler belirlenmiştir. Tek pervaneli eğitim uçaklarının pervane ünitelerinin bakım verileri için parametrik ve parametrik olmayan modeller kullanılarak güvenilirlik analizi yapılmıştır. Increasing competition with technological developments has made it necessary for the systems to work nonstop. This approach is becoming increasingly important to care. In this thesis, studies on dependent risk models were made. Reliability analyzes are used in maintenance processes to determine the maintenance processes of the systems.Reliability-centered maintenance plays an important role in planning the maintenance process.Before the reliability analysis is carried out, it is important to perform the FMEA analysis to understand the failure process and to give more weight to which type of error when planning maintenance. When analyzing the reliability of more than one repairable systems, the model selection is determined according to the parametric and non-parametric model, whether there is a trend for the time between failures. The non-parametric model is achieved with the mean cumulative function. Parametric models include stochastic counting processes such as homogeneous poisson process, nonhomogeneous poisson process, iteration process and generalized renewal processes.In this thesis, FMEA analysis was performed for the propeller unit of single propeller training aircraft and potential errors were scored and the critical ones were determined. The recommended measures for critical errors are identified. Reliability analysis was carried out using parametric and non-parametric models for maintenance data of propeller units of single propeller training aircraft.
Collections