Kendini tanıma ve iletişim yönetimi dersinde farklı bir öğretim stratejisinin uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmaKendini Tanıma ve İletişim Yönetimi dersinde farklı bir öğretim stratejisiuygulanarak öğrencilerin öğrenmeleri üzerindeki yansımasını belirlemek amacıyla,tek gruplu son test düzeni kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini veörneklemini, Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu 2006?2007 ÖğretimYılı Bahar döneminde ?Kendini Tanıma ve İletişim Yönetimi? dersine kayıtlı olanöğrenciler oluşturmuştur (N=102). Bu öğrencilerden araştırmaya katılmaya gönüllüolan ve belirlenen öğretim stratejilerinin uygulanmasına bir sömestr boyuncadevamsız katılanlar araştırma kapsamına alınmıştır (N=83). Araştırmanın verileriKişisel Bilgi Formu ve Portfolyo Değerlendirme Formları kullanılarak toplanmıştır.Toplanan veriler SPSS programında analiz edilerek; Yüzdelik, Mann-Whitney U,Friedman İki Yönlü Varyans Analizi, Wilcoxon Eşleştirilmiş İki Örnek ve KruskalWallis Testleri ile değerlendirilmiştir. Öğretim programı sonunda, öğrencilerinportfolyolarından aldıkları puanların konular ilerledikçe anlamlı düzeyde arttığı(X²=99.593 p<0.001), bitirme sınavında öğretim programında ele alınan konulardakitoplam puan ortalamalarının, bir önceki öğretim yılındaki (2005?2006) öğrencilerinpuan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür (Z=6.620;p<0.001). Bu sonuçlar doğrultusunda, kullanılan öğretim stratejilerinin dersin diğerkonularında da yeniden değerlendirilerek uygulanması ve uygulamalarda iletişimbecerilerine etkisini izleyebilmek için gözleme dayalı ve kontrol grupluaraştırmaların planlanması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Hemşirelik lisans eğitimi, öğretim stratejisi, aktif öğretim.Destekleyen Kurumlar: H. Ü. B.A.B, Tez Destekleme (07 T03 102 001). This research wascarried out by using the one group post test design to describe the reflections of theapplication of a different teaching strategy in Self Awareness and CommunicationManagement course on students? learning. The population and the sample of thisresearch comprised of the students who enrolled in the Self Awareness andCommunication Management course at Hacettepe University School of Nursing in2006?2007 academic year Spring Term (N=102). Among these students, volunteersto participate the research with full attendance to the implementation of thedetermined teaching strategies during the semester were included in the scope of theresearch (N=83). Data of the research were collected by using Individual InformationForm and Portfolio Evaluation Forms. The collected data were analyzed on SPSScomputer software by using Percentage, Mann-Whitney U Test, Friedman Analysisof Variance; Wilcoxon Matched Samples Test and Kruskal Wallis Test. At the end ofthe course, it was observed that the scores of the students from Portfolio EvaluationForms increased significantly as the subjects moved on (X²=99.593; p<0.001), finalexam scores of the students on topics covered in the teaching program were higherthan scores of the students in the previous academic year (2005-2006) significantly(Z=6.620; p<0.001). Based on the results, it is recommended that teaching strategiesapplied in this study should be implemented to other topics of the course and furtherresearch with control groups based on observation should be planned for followingupthe reflections on students? communication skills during clinical practices.Key Words: Nursing undergraduate education, teaching strategy, active learning.Supported by H. Ü. B.A.B, Ph.D. Thesis Grant (07 T03 102 001).
Collections