Okul öncesi dönemde öğretmenleri tarafından üstün ve özel yetenekli olarak aday gösterilen çocukların gelişim özelliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma, Ankara ili merkez ilçesinde kamu kuruluslarına bağlı kres, yuva vebakımevlerine devam eden, öğretmenleri tarafından üstün ve özel yetenekli olduğudüsünülen 3?6 yas grubu çocukların öğretmenleri ve velileri ile bu çocukların bebeklikve okulöncesi döneme ait gelisim özelliklerini belirlemek amacıyla yapılmıstır.Arastırmacı tarafından gelistirilen, ?Çocuk Gelisim Formu?; velilerin veöğretmenlerin çocuğu bilissel, dil, fiziksel ve sosyal-duygusal gelisim alanlarındadeğerlendirirken, birbirleri ile ne kadar tutarlı olduğunu ölçmektedir.Tablo ve grafikler; öğretmenleri tarafından üstün yetenekli olabileceğidüsünülen çocukların gelisim özellikleri ve veli-öğretmen değerlendirmeleri dikkatealınarak hazırlanmıstır. Hem öğretmen hem de veli tarafından yetenek alanlarıonaylanmıs öğrencilerin veli-öğretmen formları dikkate alınmıstır. Bazı kurumlarınveli-öğretmen bilgilerini vermek istememesi üzerine sadece gelisim bilgi formuuygulanmıs ve tüm formların anne-baba bilgileri değerlendirmeden çıkartılmıstır.Yapılan incelemeler sonucunda ailelerin çocuklarının, dil ve bilissel gelisimalanlarında öğretmenlere göre değerlendirme düzeylerinin daha yüksek olduğuortaya çıkmıstır.Anahtar kelimeler: Üstün Yetenek, Özel Yetenek, Okulöncesi Dönem This research is conducted in order to identify the infancy and pre school perioddevelopment characteristics of 3-6 aged children with their teachers and parentsattending nursery, playschool and day-care centers of public organizations in thecentral district of Ankara province considered as gifted and talented by their teachersWhile parents and teachers evaluating the child in the areas of cognitive,language, physical and social-emotional development by means of ?Child ProgressForm? developed by the researcher , it also evaluates how coherent they are.Tables and graphics are prepared by taking into account of the parent-teacherevaluations and development characteristics of children considered as gifted andtalented by their teachers. Parent-teacher forms are taken into account that are bothconfirmed by teacher and parent. Due to unwillingness of some organizations indelivering the parent-teacher information, only the progress information form isapplied and all the parental information is excluded from evaluation.In conclusion of the research it has been appeared that the evaluation levelsof parents are high with respect to teachers.Key words: Gifted Children, Talented Children , Preschool Period,
Collections