Cephenin mimari üründe aktif bir arayüz olarak tasarlanması: günümüz mimarlığı üzerinden bir değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mimarlık olgusu tasarımcıya, boşluktan anlamlı mekânlar oluşturmayı, iç ve dış mekânı estetik kaygılarla inşa etmeyi sunmaktadır. Sanayileşme, mimarlığı sosyal, kültürel ve ekonomik çevre, toplum, teknolojik gelişmeler bakımından dönüştürmüştür. Malzeme ve yapım tekniğindeki gelişmeler ile yapılar ihtiyaç, ölçek, işlev bakımından çeşitlenmiştir. Mimari tasarımda bu gelişmelerden en fazla etkilenen yapı elemanı cephe olmuştur. Çünkü yapının çevresi ilk iletişim kurduğu yer zamanın sorumluluğunu taşıyan cephedir. Cephe sadece örten değil iç-dış mekân arasında ilişki kuran, kimliği, dili olan, kültüre ait izler taşıyan bir arayüzdür. Cephe kavramı malzeme, yapım tekniği, bağlam, tasarımcı, kullanıcı, toplum gibi somut; duygu, düşünce, fikir gibi soyut birçok kavramdan etkilenmektedir ve cephe ortaya çıkan ürün ile hikayesini aktarmaktadır. Önceleri mimari tasarımda taşıyıcı dış duvar olan cephe günümüzde kütleyi tümü ile tanımlayan bir arayüze dönüşmüştür. Bu yenilik cephenin en üst kotundan zemine kadar bütünlük içinde tasarlanmasını sağlamıştır. Günümüz mimarlık ortamındaki arayüz tasarımları sayesinde birey tasarım nesnesinde aktif olarak yer alabilmekte, bütünlüğün içine dâhil olabilmektedir. Çalışma kapsamında; konumu, işlevi, malzemesi, hikayesini sunum şekli farklı olan arayüz tasarımları üzerinden mimari ürün, birey ile kurduğu ilişki, bütün olarak tasarlanma ve sürekli yeniden üretilme bağlamında değerlendirilecektir. The concept of architecture offers the designer to create meaningful place from the space and to construct the indoor and outdoor with aesthetic concerns. Industrialization has transformed architecture in terms of social, cultural and economic environment, society and technological developments. Developments of materials and construction techniques and structures are varied in terms of requirement, scale and function. Facade was the most affected building element in architectural design. Because the facade that includes the responsibility of time is the place where the structure interacts firstly. The facade is not only a covering it is an interface that interrelates between the indoor and outdoor, the identity, the language, the culture. The concept of façade is material, such as material, construction technique, context, designer, user, society; it is influenced by many abstract concepts such as emotion, thought and idea, and the facade conveys its story with the resulting product. The façade, which was previously a carrier exterior wall in architectural design, has now become an interface defining the mass. This innovation has been provided the facade to be designed from the top to the ground as a whole. Thanks to the interface designs in today's architectural environment, the individual can be actively involved in the design object and can be included in the entireness. Within the scope of this paper; the relationship between the architectural product and the individual on the basis of the interface designs which position, function, material and presentation of the expression are different will be evaluated in terms of being a holistic object and sustained reproduction.
Collections