Tesis içi dinamik döngüsel sefer sistemi için etmen tabanlı modelleme yaklaşımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geleneksel araç rotalama problemleri, toplam rota uzunluğunu ve maliyeti en küçükleyecek şekilde çözüm bulmayı amaçlar. Ancak gerçek hayatta problemler çevresiyle birlikte ele alınmaktadır. Özellikle tesis içi taşımacılık faaliyetlerinde; yerleşim planı, stok devir hızları, atölyeler arası iletişim, malzeme büyüklüğü, talep miktarındaki değişkenlik, rota çakışmaları, değişen rotaların yönetimi gibi dinamikler problem içerisinde önemli etkenler olmaktadır.Literatürde çok fazla yer edinen araç rotalama problemleri üretim ve tedarik zinciri teknolojilerine göre çeşitli şekillerde dikkate alınmıştır. Ayrıca problemlere stokastiklik, zaman periyodu, dinamiklik gibi kısıtlar eklenerek modelleme çalışmaları yapılmıştır. Araç rotalama problemlerinin farklı bir dalı olan ve birçok dinamikliği içinde barındıran döngüsel sefer araç rotalama problemleriyle ilgili literatürde yeterli çalışma bulunmamaktadır.Bu tez çalışmasında, atölye mantığı ile çalışan bir üretim çevresi için tesis içi taşımacılık problemleri ele alınmıştır. Sisteme bir dağılım yapısıyla gelen talep, rotalarda ve ürün hareketlerinde daha fazla değişkenlik oluşturacaktır. Amaç bu değişkenliği yönetebilecek bir model oluşturmak ve böylece sistemi yönetebilmektir. Karmaşık ve dinamik sistemleri modellemede etkin bir yöntem olan etmen tabanlı yaklaşım ile modelleme yapılmıştır. Geliştirilen modelin davranışı bir örnek üzerinde oluşturulan senaryolar ile analiz edilmiş ve model etkinliği ortaya konulmuştur. Traditional vehicle routing problems aim to find solutions to minimize the total route length and cost. However, in real life problems are handled with their environment. Especially in in-plant transporting operations; layout plan, stock turnover rates, communication between stations, material size, variability in demand quantity, route conflicts, management of changing routes, etc. are important factors.Vehicle routing problems, which have gained a lot of place in the literature, have been taken into consideration in various ways according to production and supply chain technologies. In addition, modeling studies were carried out by adding constraints such as stochasticity, time period and dynamism to the problems. There are not enough studies in the literature about vehicle routing problems in milkrun which is a different branch of vehicle routing problems and has many dynamics.In this thesis, a production environment working with the logic of the workshop within the scope of inplant transporting operations is discussed. Demand coming into the system with a distribution structure will create more variability in routes and stock movements. The aim is to create a model that can manage this variability and thus manage the system. Modeling has been made with a agent based approach which is an effective method for modeling complex and dynamic systems. The behavior of the developed model was analyzed with the scenarios created on a sample and the model effectiveness was revealed.
Collections