112 Kayseri acil Sağlık hizmetleri 2013 yılı vaka analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Çalışmamızda Kayseri'deki hastane öncesi Acil Sağlık Hizmetlerini incelemeyi ve sonuçlarımızı diğer çalışmaların sonuçları ile karşılaştırmayı amaçladık.Materyal ve Metot: Çalışmaya 01.01.2013- 31.12.2013 tarihleri arasında Kayseri 112 Acil Sağlık Hizmetlerine 112 numaralı telefon ile başvuruda bulunan 75.280 vaka dahil edilerek, geriye dönük analizleri yapıldı. Çalışmaya alınan vakalar için araştırmacı tarafından doldurulan formda ambulans ekibi, vakanın yaşı, vakanın cinsiyeti, vaka için yapılan çağrının saat aralığı, nakil edilen hastane, çağrı nedeni, ön tanı, ambulans çıkışı sonucu, vakaya ulaşım süresi, çağrı kaynağı ve çağrının Dünya Sağlık Örgütünce (DSÖ) belirlenen Uluslararası Acil Parametrelerine uygunluğu için veriler toplandı. Retrospektif tipte yapılan bu çalışmada tanımlayıcı istatistiksel yöntemler kullanılarak verilerin analizi yapıldı.Bulgular: Çalışmada vakaların %51,3'ünün erkek, %48.7 sinin kadın olduğu, % 23.91 ile 65 yaş grubu vakanın birinci sırada yer aldığı görüldü. Acil çağrıların en sık 10:00-16.00 saatleri arasında ve nakillerin %57,34 ile en çok KEAH'e yapıldığı saptandı. Çağrı nedenleri arasında ilk sırada dahili problemler yer aldı. Hastaneye naklin %66.86 ile ambulans çıkış sonuçları arasında lider konumda olduğu görüldü.Sonuç: ASH'ye acil çağrıda bulunan vaka sayısının gün geçtikçe arttığı görülmektedir. En fazla başvurunun erkek cinsiyet tarafından yapıldığı ve gün içi saatlerde talebin daha çok olduğu bulunmuştur. Çalışmamızda vakaların acil çağrı parametresine uygunluğu değerlendirildiğinde %41 oranında olduğu saptanmıştır..Anahtar Kelimeler: Kayseri 112 ASH, ambulans, acil çağrı. Objective: The aim of our study was to evaluate pre-hospital Emergency Medical Services in Kayseri and to compare our results with studies in the literature. Material and method: In this study, we retrospectively analyzed data from 75,280 cases which referred to emergency phone number (112) of Kayseri Emergency Medical Services between 01.01.2013 and 31.12.2013. We collected data including information of ambulance teams; age and gender of cases; time interval of calls; the name of the hospitals to which the patients were transferred; reasons for calls; initial diagnosis; outcome at disposition from ambulance; time to arrival to case; source of calls and calls meeting International Emergency Parameters for Emergency Calls established by World Health Organization (WHO). The data were collected via a data sheet completed by researcher. Analysis of data was performed by using descriptive statistics in this study with retrospective nature. Results: It was detected that 51.3% of the cases were men and 48.7% were women. Of the cases, 23.91 % were older than 65 years. Emergency calls were most frequently recorded during the time interval between 10:00-16:00 and 57.34% of the cases were transferred to Kayseri Teaching and Research Hospital of Ministery of Health.. The leading cause for emergent calls was medical problems. Transfer to a hospital was most common outcome at disposition from ambulance by 66.86%. Conclusions: It appears that number of emergent calls to EMS is progressively increasing. It was found that emergent calls were most commonly made by male gender and during daytime. In our study, it was found that only 41% of all emergent calls met emergent call parameters. Keywords: Kayseri, 112 EMS, ambulance, emergent call
Collections