Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyleri ve kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerinin ve kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2009-2010 Öğretim Yılı Bahar Dönemi'nde Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü'nde tüm sınıflarda temel meslek derslerine kayıtlı 346 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından bilgilendirildikten sonra kendi isteği ile araştırmaya katılmayı kabul eden 287 öğrenci araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Araştırmada veriler Tanıtıcı Özellikler Formu, Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği ve Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi, Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis Varyans Analizi, Tukey testi, sperman korelasyon analizi, aritmetik ortalama, standart sapma, ortanca, frekans ve yüzdelik hesapları kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin eleştirel düşünme düzeylerinin orta (258.43±29.25) olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının ise genel olarak olumlu (4.22±0.591) olduğu bulunmuştur. Araştırmada öğrencilerin eleştirel düşünme düzeylerinde ve kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarında aldığı mesleki ders, kütüphaneye gitme durumu, yılda okunan kitap sayısı, evde ders kitabı dışındaki kitap sayısı ve okunan kitabı temin etme yolları gibi bazı değişkenlerin istatistiksel olarak anlamlı farklılıklara yol açtığı görülmüştür (p<0.05). Ayrıca çalışmada öğrencilerin eleştirel düşünme düzeyleri ile kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları arasında pozitif yönde %42 oranında ilişki olduğu bulunmuştur (p<0.05). Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirme ve kitap okuma alışkanlığı kazanma konularında yönlendirilmeleri önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eleştirel düşünme, Kitap okuma alışkanlığı, Hemşirelik öğrencileri The research was carried out as descriptive study in order to determine the nursing students? critical thinking levels and attitudes towards reading habit. The sample of study consist of 346 nursing students who enrolled in vocational courses during the spring semester of 2009-2010 educational year at Hacettepe University Faculty of Health Sciences Nursing Department. The study was carried out with 287 nursing students who were informed by the researcher and voluntarily participated. Data was collected by Data Sheet, California Critical Thinking Disposition Inventory and Attitude Scale Towards Reading Habit. One-way variance analysis, t-test, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis Variance Analysis, Tukey test, Spearman correlation analysis, mean, standard deviation; calculations of median, frequency and percentage were used for analysis. According to the findings of the study; it was found that students? level of critical thinking is medium (258.43±29.25) and their attitudes towards reading habit is generally positive (4.22±0.591). In the study, it was found that student?s vocational courses, usage of library, number of books read per year, number of books apart from course books and the way of obtaining books have statistical significance on their critical thinking levels and attitudes towards reading habit (p<0.05). Moreover, it was also determined that there was 42% positive correlation between students? level of critical thinking and their attitude towards reading habit (p<0.05). According to the results of the study it was suggested that the students should be directed towards developing critical thinking skills and reading habit.Keywords: Critical thinking, Reading habit, Nursing students
Collections