Yaratıcı Hayal Gücü Testinin Türk çocuklarına uyarlanması ve dramanın farklı yaş gruplarındaki çocukların (10-13) yaratıcı hayal güçleri üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Yaratıcı Hayal Gücü testini Türk çocuklarına uyarlamak ve dramanın farklı yaş gruplarındaki çocukların yaratıcı hayal güçleri üzerindeki etkisini incelemektir. Bu araştırma için belirlenen deney grubu Denizli Arif Yalınkaya İlköğretim Okulu'ndan 10 yaş grubundan 30 çocuk (15 kız-15 erkek), 13 yaş grubundan 30 çocuk (15 kız-15 erkek) olmak üzere toplam 60 çocuktan oluşmaktadır. Araştırmanın deney grubunu oluşturan hem 10 yaş grubundaki hem de 13 yaş grubundaki çocukların yaratıcı hayal güçlerini geliştirmek amacıyla araştırmacı tarafından her bir yaş grubuna ayrı ayrı olmak üzere haftada dört saat, on iki hafta toplam 48 saat drama programı uygulanmıştır. Drama uygulamasının öncesinde ve sonrasında verilen Yaratıcı Hayal Gücü test sonuçlarına göre, hazırlanan drama programının çocukların yaratıcı hayal güçlerini geliştirmede etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Dramanın çocukların yaratıcı hayal güçleri üzerindeki etkisinin yaşa göre farklılık gösterip göstermediği incelendiğinde, hazırlanan drama programının 13 yaş grubundaki çocuklara göre 10 yaş grubundaki çocuklarda daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırmada, kız çocuklarının erkek çocuklarına göre daha fazla fikir ürettikleri ortaya çıkmıştır. Araştırmada, hayal gücü gelişimi, hayal ürünü oyunlar ve dramada hayal gücünün yeri ve önemine yer verilmiş ve hayal gücüne yönelik çalışmalar da özetlenmiştir. Araştırmada, çocukların yaratıcı hayal güçlerini geliştirmek için dramanın erken yaşlardan itibaren başlatılması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Geçerlik, Güvenirlik, Yaratıcılık, Hayal Gücü Gelişimi, Hayal Ürünü Oyunlar. The purpose of this research is to adapt the test of creative imagination to Turkish children and to investigate the effect of drama on the creative imagination of children in different age groups. The experiment group for this research includes 60 children from Denizli Arif Yalınkaya Primary School, 30 (15 male, 15 female) of these are 10 years old and 30 (15 male, 15 female) are 13 years old. To develop the creative imagination of both 10 year old and 13 year old experiment group members, drama program has been applied separately to age groups by the researcher for 4 hours a week in 12 weeks, total 48 hours. According to the result of creative imagination test applied before and after the drama, it is shown that drama program has positive effect on development of the creative imagination of children. When the effects of drama in different age groups is examined, the prepared drama program is more effective on 10 year old children than 13 year old children. Moreover, according to the research, female children generates more ideas than male children. In the research; development of imagination, imaginary plays and the position and importance of imagination in drama is included and the studies for imagination is summarized. It is recommended according to the research that drama should be started in early ages.Key Words: Validity, Reliability, Creativity, Imagination Development, Imaginary Plays.
Collections