Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Abdulkadir Cüneyt
dc.contributor.authorKiliç, Mahmut
dc.date.accessioned2020-12-03T13:12:56Z
dc.date.available2020-12-03T13:12:56Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/49231
dc.description.abstractÇelik yapıların analiz ve dizaynında birleşim davranışının hesaba katılması, yapının gerçek davranışını temsil edebilmesi açısından önemlidir. Dolayısıyla, birleşim davranışının iyi bilinmesi gerekir. Birleşimler, birleşim tipine, yerleşim biçimlerine ve elemanlarına göre değişik moment-dönme eğrileri oluştururlar. Bu eğriler deneylerle elde edilen gerçek davranışın mühendislik bakış açısıyla görsel anlatımıdır. Bazı birleşimler için bu deneyler kısmen yapılmış, çeşitli veri bankaları oluşturulmuştur. Bu veri bankalarından yola çıkılarak birleşimin davranışını analizde ifade edebilmek için sınıflandırmalar yapılmış ve modeller oluşturulmuştur. Bu tez kapsamında literatürde olan mevcut alt-üst başlık korniyerli birleşimlerden farklı olarak alt-üst başlık korniyerlerinde ve kiriş gövdesinde berkitme kullanımı önerilmiş ve bu birleşim tipinin davranışının belirlenmesi için çeşitli deneyler yapılmıştır Bu tez kapsamında bu tip birleşimler için birleşimin boyutlarındaki değişimin birleşim davranışına etkileri incelenmiş, böylece birleşim elemanlarının optimum boyutları hakkında bilgi sahibi olunmuştur. Deneylerde çerçeveler, laboratuvardaki beton kütleye ankraj edilmiştir. Hidrolik basınç aleti ve yük hücresi ile yükleme yapılmış; deformasyonlar ve eğimler, şekil değiştirme ölçer ve LVDT ler ile ölçülmüştür. Elde edilen veriler, veri toplama cihazıyla bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Bu veriler yardımıyla moment-dönme eğrileri elde edilmiştir. Moment-dönme eğrisinin temsil ettiği, rijitlik, dönme kapasitesi ve moment dayanımı ile ilgili bilgiler elde edilmiştir.
dc.description.abstractTaking into account the behaviour of connection in analysis and design of steel frames is important due to presenting the actual behavior of frames. So, the behavior of the connections should be well known. The connections form various moment-rotation curves according to the type of connection, the elements of connection and the shape of placement. These curves are visual expression of the actual behavior that has been obtained from experiments. The experiments of some connections have been obtained partially and has been formed the databank. It has been done the classification and formed models by this databank to express the behavior of connection.To determine the behavior of the connection, the various connection experiments which are different from the connection with top and bottom angle in the literature are done in this thesis. The use of stiffeners in top and bottom angle and web of the connection with the top and bottom flange angle is suggested.Also, the effects of the change in the dimensions of the connection members to the connection behaviour have been examined for the new connection type. Thus, the optimum sizes of the connection elements have been predicted. In the experiments, frames was anchored in concrete mass in the laboratory. It was loaded with Hydraulic pressure device and load cell. Deformation and displacement was measured by the strain gauge and LVDT. The data was collected by the data logger devices and transferred to the computer. Moment-rotation curves were plotted by these data. The information about the rotational stiffness, the moment resistance and the rotation capacity that represents the moment-rotation curves was obtained.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleKorniyerli ve berkitmeli birleşimlerin moment-dönme davranışının araştırılması
dc.title.alternativeExamination of moment-rotation behaviour of the connections with stiffeners and angles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCivil engineering
dc.identifier.yokid10059290
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376319
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineYapı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess