Fatih Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü öğrencilerinin uyum düzeylerinin belirlenmesi ve uyum düzeyleri arasındaki farklılıkların araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde beden eğitimi ve spor etkinlikleri sağlıklı bir neslin yetiştirilmesi ve ülke reklamının yapılmasında oldukça etkin bir yer tutar. Bu etkinliklerin gerçekleştirilmesinde önemli fonksiyonu olan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin, mesleki bilgi yanında kişilik özelliklerinin de önem taşıdığı bilinmektedir. Çünkü, gençlerin hare ket gereksinimlerinin karşılanmasına ve onları üretken olabilecekleri uygun sportif etkinliklere yöneltecek kaynak kişiler beden eğiti mi ve spor öğretmenleridir. Bu gibi sorumlulukları taşıyabilecek öğretmenlerin ise, uyum düzeylerinin yeterli olmasının gerekliliği açıktır. Bu nedenle bu araştırma, K.T.ü Fatih Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin uyum düzeylerinin belirlenmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, söz konusu öğrencilerin yaklaşık % 70' inin kişisel, sosyal ve genel uyum açılarından yeterli düzeyde oldukları ortaya çıkmıştır. Buna rağmen öğrencilerin % 29. 58 'inin kişisel uyum düzeylerinin düşük olduğu bulunmuştur. Bu oran sosyal uyum düzeyi için % 28.17 ve genel uyum düzeyi için ise % 28.76 olarak bulunmuştur. Sınıf ve cinsiyet faktörlerine göre öğrencilerin uyum düzeyleri arasında.05 anlam düzeyinde bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir. VII ABSTRACT In contemporary society, physical education and sports activities play a rather important role in building up a healty qeneration and in promoting the country. The physical education and sports teachers have a significant importance in the realisation of these activities. Not only their professional qualification but also their personel qualities bear significance. The reason for this is that these people are key persons for directing the young people to suitable sporting activities suitable to make them productive and to provide for their activity requirements. It is obvious that people to carry such res ponsibilities must have sufficient level of adaptation. Hence this research was carried out to determine the Adaptation Levels of the Students of the Department of Physical Education and Sports Teacher Training at K.T.U Fatih Faculty of Education. According to data acquired, 70 % of these students were found to be at satisfying levels of personal, social and general adaptation. In turn, 29.58 % were found to have a low level öf personal adaptation, where as this percentage was 28.17 % for social adaptation and 28.76 % for general adaptation. It was found out that no difference existed (a significance level of.05 due to class and sex factors. VIII
Collections