Mezuniyet öncesi tıp eğitiminde akran destekli eğitimin kuramsal derslerdeki öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Akran destekli eğitimi (ADE) `profesyonel öğretmen olmayan, benzer sosyal gruptaki insanların birbirlerine öğrenme ve öğretme yoluyla kendilerini, kazanma konularında yardımcı olmaları` şeklinde tanımlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı mezuniyet öncesi tıp eğitiminde akran destekli eğitimin kuramsal ders başarısına etkisini araştırmaktır. Araştırma örneklemi, Dönem-1 ve Dönem-2 öğrencileri arasından akran destekli eğitime katılan gönüllülerdir. Kuramsal ders başarısını değerlendirmek için çırak müdahale ve kontrol gruplarının her bir ders kurulu sınavı ile ilgili ders kurulu final sınavı notları ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin akran destekli eğitime ilişkin görüşleri toplanan geribildirim formlarından elde edilmiştir. Bu formda yer alan açık uçlu sorulara ilişkin öğrenci görüşleri araştırmanın nitel verilerini oluşturmuştur. Akran destekli eğitime katılan Dönem-1 ve Dönem-2 çırak öğrencilerin bazı ders kurullarında akademik başarıları olumlu etkilenirken, bazılarında kontrol grubuna göre anlamlı farklılık görülmemektedir. Kalfa ve çırak öğrencilerin geribildirimleri akran destekli eğitiminden yararlandıkları yönündedir. Akran destekli eğitimin hem eğitim veren hem de eğitim alan öğrencinin yararına olmak üzere bir kazanç sağladığı öngörülmektedir. ADE zor dersler için ve/veya dersin anlaşılmama oranının fazla olduğu dersler için destek oluşturabilmesi başarı oranını arttırabilir. Birbirini takip eden kısa sürelerden dolayı, tıp fakültesinde akran eğitiminin uzun vadeli kalıcı etkileri hakkında yorum yapmak henüz mümkün değildir, kalitetif çalışmalar yapılmasını önermekteyiz. Peer Assistant Learning (PAL) has been describe as `people from similar social grouping who are not professional teacher helping each other to learn and learning themselves by teaching. PAL is increasingly utilised as a resource within medical education where the restrictions on resources have forced teachers to look at creating new educational environments which can be delivered at a lower cost. The aim of this study is to evatuated the impact of peer-assisted learning in theoretical courses in basic sciences on student achievement of undergraduate medical education. First and second-year medical undergraduates, who had attended a preparatory workshop, facilitated theoretical courses in basic sciences for their same-year colleagues within a Peer Assistant Learning programme. Feedback proforms with open-ended were used to collect data at different time points in order to establish the views of peer learners and tutors towards this method of teaching. All of the tutors and tutees were considered PAL as helpful. Tutors gained academic benefit by exercising their leadership qualities through teaching. There are many advantages of PAL over tutor, tutee and medical faculty. PAL could be an effective mean to encourage students and improve their knowledge and performance in basic sciences. These findings support the notion that PAL is effective on student's learning and we recommend the development of further qualitative studies around peer learners and tutors views of this process.
Collections