İlkokul çağı çocuklarında görülen kekemelik ve ana-baba ile öğretmenin kekemeliğe karşı tutum ve davranışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
02. ÖZET Bu araştırmada Trabzon İl Merkezindeki İlkokullarda okuyan kekeme çocukların kekeme durumları ile ana-baba ve öğretmenin kekemeliğe karşı tutum ve davranışları incelen- miştir. Araştırma grubunu Trabzon î 1 Merkezinde yer alan 30 ilkokulun 16'sında 6-11 yaş arasındaki 92 kekeme ilkokul öğ- rencisi ile onların öğretmen ve aileleri oluşturmuştur. Bu araştırmada betimsel yöntem modellerinden tarama modeli kullanılmıştır.Tüm kekeme çocukların, öğretmenlerinin ve ailelerinin kekemeliğe karşı tutum ve davranışları çeşit- li değişkenlere göre yüzdeler ile ifade edilmiş ve sonuçlar tablolarda verilmiştir.Ayrıca çeşitli değişkenlere göre ana- baba ve öğretmen tutum ve davranışları arasında fark olup- olmadığı x (Ki-kare) tekniği ile incelenmiştir. Bu araştırmada elde edilen bulgular aşağıdaki şekilde özetlenebilir. Bunlar: 1. Kekeme çocuk konuşurken takıldığında, en çok görülen anne-baba ve öğretmen davranışları çocuğun cümlesini tamam- lama biçimindedir. 2. Ceza ve hoşgörü davranışları açısından, ana-baba, öğretmen ve çocuğun görüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 3. Ana-babanm eğitim düzeyleri ile çocuklarına karşı tutumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 4. öğretmene göre eğitim düzeyleri ne olursa olsun, olumlu tutumlar annelerde babalardan daha yüksektir. 5. Ana-babaya göre, çocuklarının kişiler arası ilişki- lerinde çevresindekilere karşı davranışları genellikle olum- ludur. 6. Çocuklarının başarı düzeyleri ne olursa olsun, ana- babanm çocuklarına karşı tutumları olumlu olmaktadır. IV 03. SUMMARY In this study, in primary schools in Trabzon City Cen- ter, the children's stammery situations and their parents an teachers' towards these situations have been searched. Research group consisted of 92 stammering students, aged between 6 and 11 years, their parents and teachers in the 16 of 30 primary schools in Trabzon City Center. In this study, the screening model has been used as a descriptive method. The attitudes of all children, parents, teachers towards the stammering have been described according to some variables and results have been given in tables. Additionally regarding patterns of attitude, x test (Chi-Square) has been used to point out statistically any difference between parents and teacher according to some variables. Findings in this search have been summarized as follows. There: 1. When the child stammers, completing his or her sentence has been the most commonly seen attitude. 2. In respect of shown attitudes towards punishment and tolerance, there is no significant difference of opinion among parents, teachers or children. 3. There is no strong correlation between parents' education level and attitudes towards their children. 4. Teachers share the idea that irrespective of education level constructive attitudes have been shown more oftenly in mothers than fathers. 5. Parents share the idea that children have usually positive attitudes towards the other people in their social relations. 6. Parents' positive attitudes towards their children have seemed unrelated to their success at school. V
Collections