Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirme biçimleri ile akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
02. ÖZET Bu araştırmanın amacı, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi'nde okuyan öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirme faaliyetlerinin ve boş zamanlarını değerlendirme şekilleri ile akademik basan düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu ana amacın yanında, cinsiyet, sınıf düzeyi ve anabilim dalı gibi değişkenlerin boş zamanlan değerlendirme üzerindeki etkileride araşunlrmşür. Araştırma, Fakülte'nin Fen Bilimleri, Sosyal Bilimleri, Eğitim Bilimleri Eğitimi ve Özel Yetenek ve İlgi Bölümlerinden oranlı eleman örnekleme yöntemi olan Tabakalı Tesadüfi Örnekleme Tekniği (Stratified Random Sampling) ile seçilen 606 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Tanımlayıcı yöntemin kullanıldığı bu araştırma bir okul surveyi (alan taraması) biçiminde olup, veriler Abadan taraf ından geliştirilen üniversite öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetleri Hakkında Anket ile toplanmıştır. Öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirme biçimleri cinsiyetleri, sınıf düzeyleri ve bölümleri açısından yüzdelik ifadeler kullanılarak incelenmiştir. Öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirme biçimleri ile akademik basan düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin var olup olmadığı x2 testi ile belirlenmiştir. Araştırmada ele alman değişkenler arasındaki bağımlılığın derecesi contingency katsayısı hesaplanarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; Fatih Eğitim Fakültesi öğrencilerinin boş zamanlarım değerlendirme biçimleri cinsiyetlerine göre farklılık gösterdiği bulunmuştur. Öğrencilerin bulunduklan sınıf düzeylerine göre boş zamanlarını değerlendirme faaliyetlerine katılmalan fazla bir farklılık göstermemektedir. Öğrencilerin bölümlerine göre boş zamanlarım değerlendirme faaliyetlerine katılmalarında da fazla bir farklılık bulunmamıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin akademik basan dereceleri ile öğrencilerin radyo dinleyip dinlememeleri, konferansa gidip gitmemeleri, tiyatroya gitme sıklıklan, TV seyretmek için ayırdıklan zaman arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin akademik basan dereceleri ile öğrencilerin okuduklan edebi eserler, sinemaya gitme sıklıklan, müzik konserlerine gidip gitmemeleri, kahveye ve spor karşılaşmalarına gitme sıklıklan arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Sonuç olarak boş zamanların değerlendirilmesi ile akademik basan arasında manidar bir ilişki bulunmamıştır. 03. SUMMARY The purpose of the study is to investigate the relationship between academic achievement and types of leisure activities on university students. In addition to this main aim, sex, year of education and department differences are to be studied on attending to leisure activities. The study was recruited from Departments of Science Education Social Sciences Education, Educational Sciences Education and Art Education. In this way, 606 students were randomly selected from target population. The major methodological aspect of the study is descriptive in nature. The instrument used in the study were `the survey of leisure activation` developed by Abadan for university student. Students leisure activity type were studied regarding education department in percentage. The relationship between they types of leisure activity and academic achievement was studied by the mean of x2 test, and same significant differences were found in above mentioned variables. The findings show that sex differences appeared to be significant for type of leisure activity. There is no relationship between year of education and type of leisure activity at the level of statistical significance. Also there is no indication for departmental differences on type of leisure activities. The findings of study on the relationship between academic achievement and frequency of listening radio broadcasting, going to conference and going to theater found to be significant On the other side no relationship found between leisure activities and academic achievement reading levels, frequency of going to movie, cafe and sportive games. As a results, the study does not provide strong evidence for any relationship between leisure activity type and academic achievement at statistical and practical significant level. VI
Collections