Yüzyılın sihirli formülü `franchising`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
02. Özet Franchising birbirinden bağımsız iki taraf arasında meydana getirilen bir sözleşme ilişkisidir. Franchisingin sözleşmesi bağlayıcılığı olan ve her iki tarafa da karşılıklı hak ve hükümlülükler getiren hukuki bir belgedir. Benzetmek gerekirse bir evlilik denebilir. Bu sözleşmenin (franchise contract) çok detaylı ve her konuyu kapsayacak şekilde ele alınması olağan ve normaldir. Franchising özellikle Dünya'da 1970'li ve 1980'li yıllarda hızlanarak yaygınlaşmaya başlayan bir ticari ilişki şeklidir. Hukukçuların ve Uluslararası kuruluşların Franchising^ değişik şekillerde tanımlanmış olmalarına rağmen esasen tüm tanımların ortak yanlarını kullanarak, hukuki açıdan Franchising bir işletme çerçevesinde yapılan satış faaliyetlerinde denenmiş ve kendini ispat etmiş bir ismin, markanın desteği ve güvencesi altında iş yapan birbirinin kopyası dağıtım müesseselerini, mal ve hizmetlerin dağıtımına yönelik olarak belli bir bedel karşılığında söz konusu isim, marka ve sistemin sahibi olan Franchisor ile girmiş oldukları bağımsız bir ticari ilişkidir. Franchise sözleşmesi, yasalarımızda henüz düzenlenmiş değildir. Bu düzenleme olmadığı diğer ülkelerdeki gibi Türkiye'de de bu tür sözleşmeler hukuk düzeni içinde kalmak kaydıyla, taraflar arasında serbestçe yapılabilmektedir. Tezde ele alman bu sistem içerisinde çalışmak isteyen kurum, kuruluş, şirket ve kişiler bilgilendirilerek daha geniş bakış açısı kazandırılmak istenmiştir. Böylece sistemin artı ve eksileri gösterilerek sağlıklı yatırım yapmalarına imkan sağlamak ve risklerini aza indirmede, rehber görevi yapmak amaçlanmıştır. VII 03. Summary Franchising is a relationship based on a contract between the two sides which are autonomous from each other. Franchising contract is a legal document which becames joining and involves mutual right an validities for two sides. If we compare with it, we could call it the marnage. It is usual and normal to deal with this contract (franchising contract) very comprehensively and in the way that includes every matters. Franchising especially is a kind of commercial relationship which begans to expand increasingly in 1980' s in the world after 1970' s years. Althought jurists and international corporations had described the franchising in different ways, when we use the commen sides of these descriptions, franchising as a legal application is an autonomous commercial relationship which the distribution companies that work have realized with the franchisor who is the owner of known name, trade-mark and system in the equivalent of a cost as directed to the distribution of goods and services under the suppert and quarantee of a famous name and trade-mark in the frame of the management. The franchising contract; it has not been arranged in our laws yet. As there is no this kind of arrengement, these contracts could be freely made between the sides with the condition of being in the law order in Turkey as it is done in other countries. The aim of this system which is dealt with thesis is to give further information to intitutes, foundations, companies and persons that want to work in the system; to provide them wider point of view; to give them the possibility of sound investment by showing the negative and possitive sides of the system and to guide to reduce the risks. VIII
Collections